През изминалата година банка „Бънк“ (Bunq) е направила плащания на стойност над 10 милиона евро на жертви на онлайн измами. Тази информация стана публична с годишния доклад на компанията, информира телевизия Ен О Ес. В предишната година разследвания на медията и всекидневника „Ен Ер Се“ показаха, че стотици клиенти на „Бънк“ са загубили значителни суми в резултат на онлайн измами.
„Бънк БВ“ (Bunq B.V.) е финтек компания и необанка, която е лицензирана в Нидерландия и оперира в 30 европейски държави, с централа в Амстердам.
Измамниците са действали, представяйки се за служители на банката и убедили жертвите да направят парични преводи. Специалистите отбелязват, че подобна схема би била трудноосъществима с други банки. След активната критика, „Бънк“ предприе мерки за подобряване на сигурността в мобилното си приложение, за да се бори с измамниците.
Банката е била подложена на значителна критика и за факта, че не предлага обезщетения на жертвите. Въпреки че банките не са задължени да компенсират жертвите на подобни измами, много от тях го правят във множество случаи.
В крайна сметка „Бънк“ е успяла да компенсира потребителите, но информацията относно точните суми и броя на пострадалите остава тайна. Интересно е, че общият размер на платените суми е значително увеличен през последната година: след като през 2023 г. банката е изплатила „само“ 203 000 евро на жертвите на този вид измами, според информация от телевизия Ен О Ес.




