Акциите на френския концерн Ел Ве Ем Аш (LVMH) спаднаха с 8% в определен момент по време на днешната търговия, което позволи на конкурента „Ермес“ (Hermes) да го изпревари по отношение на пазарната капитализация в луксозния сектор след изненадващо понижение на продажбите през първото тримесечие, съобщава Си Ен Би Си.
Според обновените данни, публикувани след края на вчерашната търговия, Ел Ве Ем Аш е отчетъл спад от 3% на годишна база в продажбите през първото тримесечие, което не отговори на прогнозите на анализаторите за незначителен ръст.
Компанията дълги години беше лидер в пазарната капитализация в Европа, като започна от 2021 г., когато акциите на луксозните компании започнаха да поскъпват в контекста на оптимизма за ръст на търговията след пандемията. По-късно, ценните книжа на Ел Ве Ем Аш загубиха над 45% от стойността си.
Френският гигант беше изместен от датския производител на лекарства „Ново Нордиск“ (Novo Nordisk) в края на 2023 г. Впоследствие самият производител на лекарства за отслабване „Оземпик“ (Ozempic) и „Вегови“ (Wegovy) бе задминат от германската софтуерна компания САП (SAP) през март 2025 г.
Приходите от вино и спиртни напитки на Ел Ве Ем Аш паднаха значително – с 9%, основно заради намалено търсене на коняк в САЩ и Китай, което е следствие от геополитическото напрежение.
Ключовото подразделение, занимаващо се с модни стоки и кожени изделия, което носи 78% от печалбата през 2024 г., отчете спад от 5%. Продажбите на часовници останаха без промяна.
Европа е единственият регион, който регистрира ръст – 2% на органична основа. Азия, с изключение на Япония, е с понижение от 11%. Продажбите в САЩ са паднали с 3%, а в Япония – с 1%.