ОБНОВЕНА Трябва да засилим възпитателния момент в учебните програми, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев

Необходимо е да усилваме възпитателния компонент в учeбните програми, заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на среща в Разград. Той разговаря с ръководители на образователни заведения и преподаватели от региона.

Функцията на възпитанието винаги е била важна в образователния процес, но е необходимо да бъде ясно акцентирано на нея в учeбните програми, подчерта министърът.

Определихме цел за реформиране на учебните програми, с акцент върху развиването на практическите умения, добави той.

Според Вълчев е необходимо да се освободи време както за учителите, така и за учениците, тъй като новите актуализации на учебните планове ги натоварват с нови предмети, чужди езици, специализирано и професионално обучение и др.

Министърът спомена, че промените в учебните програми ще отнемат около три до четири години. Според него е важно да се засили основната подготовка на учениците.

Той обсъди и предложението в проекта на Закона за предучилищното и училищното образование за езикова интеграция на деца, които не владеят добре българския език. Целта е преди децата да започнат да учат останалите предмети, първо да се фокусират основно върху българския, поясни той. Ще бъдат проведени тестове за оценка на езиковите умения в училищата и детските градини, добави министърът. Според него в област Разград значителен брой ученици изпитват затруднения по математика, а слабото представяне в тази дисциплина е свързано със същите проблеми по български.

По въпроса за програмите с интензивно изучаване на чужди езици, министърът отбеляза, че възможно е да се направят промени и да се намали разнообразието на някои учебни планове с акцент на чуждия език. „18-32 часа изучаване на чужд език са необходими, ако след това другите предмети се преподават на този език,“ уточни той. Когато не е така – не е задължително. Много училища с програми, фокусирани върху чуждоезиковото обучение, се справят слабо по български и математика. Часовете по чужд език ще останат на максимално ниво, но преди да изучават чужд език, децата трябва да владеят най-добре българския, завърши Вълчев.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук