магистрала
магистрала "Тракия"

Политическите страсти в България отново се разгоряха. Този път около темата за пътищата, тол системата и обвиненията в корупция. В центъра на бурята се озоваха бившият министър на регионалното развитие Андрей Цеков и лидерът на ДПС-Ново начало Делян Пеевски. В последните дни двамата си размениха остри реплики и обвинения, които предизвикаха нови въпроси относно задкулисните връзки в строителния сектор.

Вчера Андрей Цеков от „Продължаваме промяната – Демократична България“ съобщи, че ще заведе дело срещу лидера на ДПС-Ново Начало Делян Пеевски.

„През следващата седмица ще заведа дело срещу Делян Пеевски заради вчерашните му клеветнически твърдения“, каза Андрей Цеков.

„Човекът, който е брокерът на всички пътища, е Андрей Цеков и неговото семейство. каза Делян Пеевски преди два дни.

„Г-н Цеков го питайте колко често седеше в моя кабинет, пиеше кафенце и казваше: „Г-н Пеевски, Вие сте единственият човек, който мисли за държавата. Моите за нищо не стават, но трябва да ги търпя, за да мога да стана шеф на ПП“, каза вчера Пеевски, а Цеков определи думите му като „дебелашки лъжи“.

„Разбира се, че не съм му казвал такива неща“, каза Цеков. Два пъти съм бил в кабинета на Делян Пеевски и не на срещи, насрочени от него, а на срещи с председателя на парламентарната регионална комисия Николай Нанков, който ме е поканил да проведем срещите там, каза още Цеков.

Андрей Цеков разказа, че е получил едно обаждане от Делян Пеевски, в което той настоявал де не бъдат сключвани или да бъдат прекратени вече сключените договори с нови доставчици на тол услуги. Тези доставчици са били избрани още през 2021 г., но две години умишлено не са сключвани договорите.

„Отказах на Делян Пеевски да действам съобразно неговото виждане по въпроса, коментира Цеков. След това служебният министър Виолета Коритарова и ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) са прекратили тези договори“, каза още Цеков.

Днес пред медиите съпредседателят на ПП Кирил Петков  разкри, че Андрей Цеков е получил вчера закана и сигнал, че, ако продължава да се споменава Иван Мирински, ще има проблеми.

Той обясни, че заканата е дошла от човек, на когото Петков не знае името, а срещата между него и Цеков се е случила извън Народното събрание. „Ако продължавате да говорите за Иван Мирински и да го осветлявате, тогава вие ще имате големи проблеми“, е казано на Цеков според Кирил Петков.

По думите му Мирински е наричан архитектът на “Южен поток“ и много пъти той ходи до Москва да се договаря. Според Петков Иван Мирински е започнал да „прави стотици милиони още във второто и третото правителство на Борисов“. Той добави, че Мирински е наричан „гара разпределителна на всички обществени поръчки в сферата на пътищата и ВиК сектора“.

„Анализиран е от европрокуратурата и държавния департамент по сигнали за корупция, с други думи това е Петьо Еврото в строителния сектор“, каза още Петков.

В казуса се намеси и лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов:

„Иван Мирински го познавам, откривах Северната тангента с него навремето, каз Борисов.

Той добави, че по време на правителствата на ГЕРБ не е имало данни за нередности в строителния сектор, извършени от Мирински, както и че не е имал никаква роля в строителството тогава.

Във връзка с казуса около комуникацията между Андрей Цеков и Делян Пеевски, лидерът на ГЕРБ каза, че „Андрей Цеков при мен, в моя кабинет, го доведе Пеевски“. Според него не е странно да се провеждат подобни срещи. На въпрос защо министри трябва да разговарят с един определен депутат, Борисов отговори: „защото той беше човекът, който гласува и за сглобката и участваше в сглобката“. Също така Борисов коментира, че в момента отношенията му с Делян Пеевски са работни.

Сагата около пътищата, тол системата и ролята на различни фигури в сенките далеч не изглежда към своя край. Всичко загатва за дълбоки зависимости и борби за влияние. Политическите атаки и публичните обвинения отново ни напомнят, че в България строителството често се оказва поле за политическа война и икономически интереси, прикрити зад срещи, кафета и договорки.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук