Народното събрание отложи решаването на проблема с плащането на над 1 милиард на фирмите за пътно поддържане за извършени ремонти. Проблемът възникна, тъй като няма доклад от Комисията по регионална политика и след като точката не е била разгледана в сряда на Комисията по бюджет и финанси.
Председателят на НС Никола Минчев предложи точката да бъде гледана утре след блиц-контрола и преди редовния парламентарен контрол. Стана ясно, че заседанието ще бъде удължено, докато приключат 3 часа парламентарен контрол.
Точката, която остана за утре, предвижда предприемане на действия във връзка с констатирана опасност от настъпване на невъзможност за Агенция „Пътна инфраструктура“ за осъществяване на дейностите по поддържане на републиканската пътна мрежа.
Предложението е АПИ да предоговори действието на договорите, така че моментът на прекратяване действието на договорите да бъде обвързано със сключването на нов договор в резултат на откритите през настоящата 2022 г. процедури по Закона за обществените поръчки
Гроздан Караджов: Магистралите у нас вече не могат да се поддържат и ремонтират
Пътищата в България, които и без това са в трагично състояние, вече не могат да бъдат поддържани и ремонтирани. Това заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие Йордан Караджов.
Той поиска съдействие от парламента за намиране на решение на проблемите.
Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) не може повече да възлага каквито и да било дейности по поддръжка на републиканската пътна мрежа -подмяна на мантинели, пътни знаци, поставяне на предпазни или ограничаващи мрежи, каза Караджов. Ако нейните ръководители направят нови възлагания, те ще се изправени пред следната дилема – дали да спазят стриктно закона или умишлено да го нарушат с всички последици, допълни министърът на регионалното развитие.
Той се обърна към парламента да разреши на АПИ да продължи да поддържа и да ремонтира републиканската пътна мрежа по действащите договори до избор на нови изпълнители по новите открити конкурсни процедури. Посочи, че така ще се даде възможност да се довършат 278-те недовършени обекта, магистрални пътни участъци, мостове, тунели и други, както и да се разплати частично претендираните от пътностроителните фирми суми. По този начин ще се намали социалното напрежение, породено от масовите уволнения в тях и последвалите протести и блокади на пътища и проходи от техни служители.
По думите му с това предложение не се узаконяват незаконни договори, защото те са действащи и в момента. Договорите са сключени след открита състезателна процедура по Закона за обществените поръчки, но са с ограничен обем и надвишени възлагания, т.е. нови възлагания по тях не могат да се правят.
Още вътрешнополитически новини – четете тук