Парламентът забрани дроновете в определени зони и охраняемите граници на летищата

Народното събрание забрани употребата на безпилотни летателни апарати в географски области, където тяхната експлоатация е ограничена или забранена, включително в охранявани зони около летищата за обществено ползване, чрез приетите промени в Закона за гражданското въздухоплаване.

При нарушение на забраната, дроновете ще бъдат принудени да кацат или ще бъдат отстранени. Всички разходи, произтичащи от принудителното приземяване или премахването на дрон, ще бъдат понесени от виновното лице, сочи законопроектът. Наредбата на Министерския съвет, предложена от министрите на отбраната, транспорта, вътрешните работи, външните работи и председателя на ДАНС, ще определи условията и процедурата за принудително приземяване и отстраняване на дроновете.

Тези рестрикции не важат за дейности в обществен интерес, извършвани от държавни институции, свързани с охраната, отбраната, защитата на националната сигурност, борба с престъпността, обществен ред, пожарна безопасност и реагиране на бедствия, както и в спешната медицинска помощ.

Министерският съвет ще определя зони във въздушното пространство, където възможно е да се налагат забрани или ограничения за въздухоплаването. Изключение правят управляемите структури и специфичните зони, определени от парламента.

Депутатите предприеха и мерки за забрана на неправомерно предаване в радиочестотни ленти за гражданско въздухоплаване и нарушаване на комуникационните, навигационните и обзорните системи за авиация.

Контролът върху Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ ще се осъществява от назначени инспектори, които ще могат да изискват тестове за употреба на психоактивни вещества от лица, участващи в безопасността на гражданското въздухоплаване. Съществува и предвидена глоба за отказ от тест.

По време на управлението и обслужването на въздухоплавателното средство, както и при управлението на въздушното движение, лицата не трябва да са под въздействието на наркотични вещества.

Летищните оператори и авиокомпаниите са задължени да спазват изискванията за киберсигурност, определени в Националната програма за сигурност. Операторите по наземно обслужване следва да разработват и поддържат програма за сигурност, одобрена от главния директор на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“.

Кирил Добрев от транспортната комисия подчерта, че новите изменения ще ни подготвят за установяване на правила относно дроновете и какви стъпки да предприемем при нарушения, като ще координираме действията между различни институции, които използват дронове в обществен интерес. Добрев акцентира на важността на адекватното реагиране и спазването на европейските изисквания.

Никола Димитров от „Възраждане“ изрази притеснения относно повишаването на цените на самолетните билети заради новите разпоредби, които изискват самолетните компании да използват по-скъпо биогориво с добавки. Той подчерта и опасенията за възможното премахване на държавното ръководство на въздушното движение и изрази надежда, че ще се инвестират средства в нови лаборатории за тестове на психоактивни вещества, за да се ускорят процедурите по обжалване.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук