пътни строители протест

Българска браншова камара „Пътища“ излиза на втори национален протест днес, като в София той ще бъде пред Народното събрание. Очаква се парламентът да гласува решение, с което АПИ да изплати на пътните фирми половината от парите за извършени дейности и цялата сума за пътни знаци и маркировка, но въпреки това протести ще има в цялата страна.

Браншовата камара „Пътища“ организира втори национален протест в рамките на дни. Ще бъдат блокирани пътни участъци в 27 точки в страната и София. Стачните действия започват в 9.00 часа на площад „Народно събрание“, а движението ще бъде затворено в 11.00 часа.

Възлови пътища и кръстовища в страната ще бъдат блокирани от протестиращи. Сред тях са обходът на Бургас, пътен възел „Коматево“ в Пловдив, входът към Пазарджик от магистрала „Тракия“, Айтоският и Ришкият проход и др.

Както предната сряда, пътните фирми недоволстват от липсата на разплащане за извършени и сертифицирани дейности за над 1 милиард лева. Пътищарите настояват, че договорите им за текущ ремонт и поддръжка са напълно законни, а с подписването на споразуменията през ноември миналата година държавата е признала дейностите за законно изпълнени и приети.

В Смолянска област около 100 представители на пътно поддържащите фирми ще протестират на разклона за чепеларското село Проглед по пътя Смолян – Пловдив.

От Шуменската „Автомагистрали – Черно море“ ще блокират главните пътища към Бургас и София между 11.30 и 14 часа. Протестът на фирмата е осми от лятото на 2021 година, когато бяха отказани плащания за извършен ремонт на участък от АМ „Тракия“.

Предишните управляващи станаха известни с ниско качество и „ремонт на ремонта”, който често е за сметка на държавата, тъй като гаранционните периоди са твърде кратки или пък до гаранция изобщо не се прибягва. Пари на данъкоплатците са били плащани авансово за непостроени участъци, от които след това една голяма част е била прибирана от неизвестно кого. Явно обаче въпреки липсващите пари тогава, всички страни са били удовлетворени, тъй като протести нямаше.

Друг порок на системата беше, че в продължение на години съществуваха порочните практики с инхаус процедурите като в договорите се залагаше една цена, а впоследствие се представяше друга – 2-3 пъти по-висока, като разликата се изплащаше от излишъците в бюджета в края на годината.

Внимание заслужава предложението на „Демократична България“ парите за извършване на ремонтни дейности да бъдат отпускани след даване на пет годишна гаранция, но то като че ли остана на заден план.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук