Печалбата на "Ейч енд Ем" за третото тримесечие нараства въпреки по-слабите продажби

Шведският гигант в бързата мода „Хенес енд Мауриц“ (Hennes & Mauritz – H&M) обяви днес, че печалбите му са се увеличили, въпреки намалението на нетните продажби през третото тримесечие, причинено от флуктуации в обменния курс, съобщава ДПА.

През третото тримесечие печалбата, разпределима на акционерите, е нараснала до 3,23 милиарда шведски крони (343,8 милиона долара), в сравнение с 2,32 милиарда крони за същия период на миналата година.

Печалбата на акция е скочила до 2,01 крони от 1,44 крони година по-рано. Оперативната печалба на компанията е увеличена с 40% до 4,91 милиарда крони от 3,51 милиарда крони през предишната година. Оперативният марж е достигнал 8,6% в сравнение с 5,9% преди година, благодарение на подобреното обслужване на клиентите и ефективното управление на разходите.

В същото време, нетните продажби са спаднали с 3% до 57,02 милиарда крони от 59,01 милиарда крони през същия период на предишната година, основно заради влиянието на валютния курс.

Главният изпълнителен директор на „Ейч енд Ем“ Даниел Ервер, цитиран от Ройтерс, заяви, че ефектът от американските мита ще стане „явен“ в края на четвъртото тримесечие и в началото на първото тримесечие на следващата година. Той добави, че с оглед на предпазливостта на потребителите, компанията смята, че трябва да ги „активира“ от време на време с отстъпки.

Според Ервер, несигурността преобладава на глобално ниво заради геополитическите предизвикателства и премереното поведение на потребителите. Въпреки това, той продължава да вижда добри възможности за растеж в Бразилия и в други региони на Латинска Америка.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук