В специално интервю за ДЕБАТИ.бг евродепутатът от ПЕС и единствен български представител в транспортната комисия на ЕП коментира директивата за командировани работници. По негови думи една от целите й е да осигури по-добри условия на труд и по-високо заплащане за шофьорите на камиони, но пък ще българските ощети превозвачи.
„Със сигурност това предложение цели точно това. Обвинението към нас е, че работниците получават малка част от заплатата си точно като заплата, а по-голямата част я получават като командировъчни. Всъщност така се спестяват данъци. От една страна работодателите не плащат необходимите осигуровки, а от друга страна работниците не плащат данъци върху командировъчни. Това е една точка, която се използва от нашите колеги от Западна Европа и която има своята логика.”
По негови думи обаче не трябва да бъдат приемани сурови условия, които да задушат превозваческите фирми. От конкретните параметри на директивата, които още не са ясни, ще зависи дали ще има загуби и колко големи ще са те за фирмите в Източна Европа.
Според евродепутата тази тема трябва да бъде затворена по време на българското председателство, тъй като това е единственият ни шанс да договорим приемливи условия. По думите на Курумбашев ако отложим разговорите, австрийското председателство ще работи в полза на западноевропейските държави.
Българският представител в ЕП поясни, че държавите от Западна Европа се опитват да либерализират автобусните превози максимално, тъй като те имат силни позиции на пазара и искат да ги затвърдят. От друга страна обаче се опитват да изместят силните в превозите на товари източноевропейски държави от сегашните им позиции.
Курумбашев поясни, че има предложение да се либерализират всички автобусни превози над 100 км, което би било от полза и за българските автобусни превозвачи.
Цялото интервю с Петър Курумбашев очаквайте по-късно на страницата на ДЕБАТИ.бг