Проектите за разделяне на железопътната инфраструктура на три лота може да предизвикат неефективност в работата на държавната железница. Това подчерта Пламен Димитров, който е президент на Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ), по време на откритото заседание в Министерството на транспорта и съобщенията.
Основната тема на форума бе предстоящата процедура за предоставяне на обществени услуги в железопътния сектор, на която бе представен план за разделяне на железопътната мрежа на три звена, което ще позволи участие и на частни оператори. Въпреки това представителите на синдикатите изразиха опасения, че това може да доведе до влошаване на услугите.
„Настоящата ситуация в БДЖ е аналогична на тази при „Български пощи“, отбеляза Димитров. „Има и второстепенни линии, които не привлекат много пътници и те ще се нуждаят от допълнително финансиране“, добави той.
Синдикатите подчертават, че е необходимо един доминиращ оператор да предоставя услугите на този малък пазар. Според Димитров, тъй като решенията са важни, е необходимо редовно правителство, което да поема отговорност за тях.
На днешната среща присъстваха представители на синдикатите, научни работници, експерти, журналисти, както и бившите министри на транспорта Николай Василев и Петър Мутафчиев.