Повече от 1,7 млн. лева са дарени чрез платформата DMS през 2024 г., съобщиха от Фондация Bcause

В рамките на 2024 година, чрез платформата DMS са осигурени дарения на стойност над 1,7 млн. лева, съобщиха от Фондация Bcause. Това означава средно по 140 хиляди лева на месец. Чрез еднократни SMS дарения средно са събирани 90 хиляди лева на месец, докато месечните абонаменти са донесли около 57 хиляди лева всеки месец.

Подкрепени са 197 активни кампании, от които 121 са организирани от фондации и сдружения, 66 за осигуряване на лечение на нуждаещи се, осем за изграждане на религиозни храмове и две кампании на местни институции, съобщава фондацията.

За първи път след старта на DMS през 2007 г. цените на SMS даренията бяха актуализирани, за да отразяват социално-икономическите изменения и повишения стандарт на живот. Новите тарифи предвиждат еднократните дарителски SMS-и да са на стойност 2 лева, докато месечните абонаменти са увеличени на 5 и 10 лева, а абонаментите на стойност 2 лева ще отпаднат от началото на 2025 г., посочва съобщението.

Тази актуализация е довела до повишаване на ефективността на дарителските SMS-и, допълват от Bcause.

Еднократните дарения чрез SMS продължават да играят важна роля по време на кризисни ситуации, както видно от кампанията „DMS OGNEBOREC – Помощ за доброволците в борба с пожари!“, организирана от Националната асоциация на доброволците в България, която успя да събере над 81 хил. лв. само за няколко дни от еднократни SMS дарения, уточняват от фондацията.

Тази кампания е била най-успешна на DMS платформата през 2024 г., събирайки общо 123 468 лв. от различни дарителски канали. Средствата бяха инвестирани в закупуването на преносими пожарогасители, моторни резачки, помпи и др.

Кампаниите, свързани с лечение, набраха над 550 хиляди лева, подпомагайки 66 деца и възрастни в нужда от медицинска помощ, добавят от Because.

Съществува тенденция за увеличение на средния размер на даренията чрез онлайн платформи. Най-често се наблюдават дарения между 10 и 30 лева, следвани от суми в диапазона 50 – 100 лв., докато все повече стават и даренията, които надвишават 200 лв.

На 18-годишния юбилей на DMS, общо 1907 кампании са получили подкрепа, а събраната сума достига 20 295 179 лв., уточняват от Bcause.

През декември 2024 г. за каузите на инициативата „Щедър вторник“, отбелязван на 3 декември, бяха дарени почти 140 000 лева. Средствата продължават да нарастват, посочиха от фондация Bcause, която е официален партньор на движението GivingTuesday в България.

Данните показват, че 43 неправителствени организации са се включили в „Щедрия вторник“, за да набират средства за своите каузи чрез собствените си интернет платформи и DMS, Платформата.бг, Global Giving. Още десетки организации използваха момента, за да направят апел за дарения към своите поддръжници, добавят от Bcause.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук