ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА
                                                                                                Западни издания коментират случая с българския кораб "Вежен"

Шведските власти предполагат, че става въпрос за „сериозен саботаж“, след инцидент с повреден подводен кабел в Балтийско море, съобщава в. „Ню Йорк таймс“.

Разследване е започнало от страна на шведските служби само няколко седмици след увеличаването на военния натиск от НАТО в региона в контекста на няколко подобни случки.

Вчера представители на шведските власти boarded българския кораб „Вежен“ по случай на това, което те категоризираха като „сериозен саботаж“, след повреда на подводен комуникационен кабел в Балтийско море ден по-рано. Властите обявиха, че плавателният съд е бил ескортиран до шведския бряг за разследване.

„Ню Йорк таймс“ напомня, че инцидентът с „Вежен“ е част от серия от предполагаеми опити за саботаж на подводни кабели в Балтийско море, който напоследък се е превърнал в арена на възможна хибридна война между НАТО и Русия.

Същото издание подчертава, че преди две седмици НАТО е започнало нова операция по наблюдение и патрулиране, за да защити критичната инфраструктура в Балтийско море, регион, в който Русия е активна, след като няколко подводни кабела са били прекъснати.

„Ню Йорк таймс“ акцентира на изявлението на шведските служби за сигурност, което посочва, че инцидентът в неделя може да е бил насочен срещу шведските интереси, а задържаният кораб „е заподозрян в извършването на саботажа“.

Американското издание също така посочва, че българското параходство „Български морски флот“, собственик на „Вежен“, който плава под малтийски флаг, е отбелязало, че инцидентът е резултат от „форсмажорни обстоятелства, свързани с лошите метеорологични условия в района“.

„Дейли телеграф“ съобщава, че кабелът, който свързва Латвия с остров Готланд, е бил повреден само дни след като Русия е обявила плавателни съдове на НАТО за действия, заплашващи района в Балтийско море.

Британският вестник цитира Александър Калчев, шеф на параходството, който казва, че автоматизираната система за идентификация на плавателните съдове ясно е показала, че „Вежен“ е преминал над кабела и не може да се установи точно кога е станала повредата.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук