Предвиждат се нови по-строги мерки за шофьорите. Това е залегнало в поредния проект за промяна на Закона за движение по пътищата. Днес беше проведено обсъждне по новите проектопредложния.
Една от новите мерки включва при три тежки нарушения в рамките на две години водачът да губи шофьоркста си книжка.
Новите нормативни актове предвиждат и задължителни каска и жилетка за велосипедистите – предложение, срещу което обаче се обяви неправителствена организация на колоездачите с аргумента, че задължителното носене на каска води по повече тежки наранявания.
Оборудване с предпазни колани на автобуси, независимо от възрастта им, очаквано и този текст е част от законовия проект. И още – регистрационен режим за всички автосервизи, регистър на техническите прегледи и електронен технически паспорт на автомобилите.
Санкциите за превишена скорост в населено място се запазват – до 10 км/ч над позволената скорост – глоба от 20 лева, за от 11 до 20 км/ч повече санкцията ще е от 50 лева, от 21 до 30 км/ч над позволеното – 100 лева.
За първи път в закона ще се запише и каква трябва да бъде дистанцията при шофиране: до 40 метра при шофиране извън населено място, не по-малко от 60 метра при скоростен път и 70 метра на магистрала.
Въвеждането на регистрационен режим за всички автосервизи е важна стъпка за подобряването на пътната безопасност. Това е обявил заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ангел Попов, по време на обсъждането на работните проекти на Закон за движението по пътищата, Закон за водачите на моторни превозни средства и Закон за пътните превозни средства, цитиран в съобщение от МТИТС.
По думите му, тази промяна е залегнала в проекта на новия Закон за пътните превозни средства, който регламентира изискванията към пътните превозни средства, условията и реда за тяхното одобряване, регистрация и проверка на техническата изправност, както и правилата, по които ще работят техническите служби и пунктове.
Зам.-министър Попов е посочил, че ще бъде създаден публичен регистър на сервизите с пълна информация за местонахождението, служителите и тяхната квалификация, като е предвидено сервизите да дават минимална гаранция за извършените ремонти. Паралелно с това ще се създаде и регистър за техническите прегледи.