Министърът на образованието Красимир Вълчев изказа мнение в Русе, че основният проблем при учениците не е свързан с финансовата грамотност, а с функционалната. Това стана по време на откриването на информационна среща, част от националната кампания за въвеждане на еврото в България.
„В последните години се акцентира на развитието на финансова грамотност чрез учебните програми и увеличаване на практически задачи по математика. Проблемът не е толкова в финансовата грамотност, колкото в резултатите по математика, физика и химия. Необходимо е да повишим постиженията по математика, функционалността на знанията и умението на учениците да прилагат знанията си и да решават практически задачи. Тук идват и по-ниските оценки по математика и природни науки като физика и химия“, добави министър Вълчев.
Той спомена, че е предприета редица мерки за справяне с това предизвикателство. Работи се и по изменения, свързани с присъединяването на България към еврозоната, включително корекции в учебниците по математика и информационни табла в училищата по отношение на евробанкнотите и монетите.




