Продажбите на електрически автомобили на американския производител „Тесла“ в Китай са спаднали до най-нисък ниво за последните три години, регистриравайки годишен спад от 35,8% през октомври. Причината е слабото търсене на силно конкурентния пазар, сочат нови данни от Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA), публикувани от Ройтерс.
Фирмата е реализирала 26 006 продажби през октомври, в сравнение с 71 525 през септември, когато започнаха доставките на новия шестместен модел „Модел Уай Ел“ (Model YL), който е специално проектиран за семейства и досега се предлагаше само в Китай.
В същото време, износът на автомобили „Тесла“, произведени в Китай, е нараснал до двегодишен максимум от 35 491 единици през предходния месец, според данните на асоциацията.
Пазарният дял на „Тесла“ в Китай е намалял до 3,2% през октомври, в сравнение с 8,7% през септември, което е най-ниското ниво от над три години насам.
Слабите резултати на компанията в Китай идват след подобни трудности на пазари като Германия, Испания, Нидерландия и скандинавските страни, което показва, че „Тесла“ също среща предизвикателства в Европа.
През третото тримесечие, компанията е подложена на натиск в Китай, който е втората ѝ най-голяма пазарна територия след Съединените щати.
Междувременно, моделите „Ес Ю7“ (SU7) и SUV „Ю“ (YU) от китайския производител „Сяоми“ (Xiaomi) регистрират рекорден интерес миналия месец, въпреки инциденти, свързани с безопасността на техните електрически автомобили.
Общите продажби на превозни средства в Китай се очаква да западнат през октомври, след отмяната на държавните програми за продажба на стари автомобили, според ДПА.
Доставките на автомобили за клиенти в Китай намаляват с 0,8% през октомври на годишна основа, според данните на асоциацията.
С изключение на спада през януари поради китайските празници, това е първият спад на пазара от август 2024 г.
В много провинции и големи градове, като Шанхай, стимулите за обмяна на стари автомобили вече не са в сила или са прекратени.
Тези програми бяха основен фактор за растежа на продажбите през годината, като правителството е получило над 10 милиона заявления за тях.
Въпреки това, общите продажби на автомобили в Китай за първите десет месеца на годината нарастват с 8,3%.
Междувременно, немските автомобилни компании се сблъскват с предизвикателства на китайския пазар, който преди е бил важен източник на растеж.
„Фолксваген“ (Volkswagen) има затруднения да се справи с ценовата конкуренция на местните производители на електромобили, докато продажбите на „Мерцедес-Бенц“ (Mercedes-Benz), Бе Ем Ве (BMW) и „Порше“ (Porsche) също показват значителен спад сред китайските клиенти, добавя ДПА.




