Прогресът идва от мотивираните, ангажираните и отдадените хора, каза за БТА управителят на "дормакаба бизнес сървисис България" Ранди Росийл

Напредъкът зависи от хората, които са мотивирани, ангажирани и действително отдадени. Това е основен принцип в силната корпоративна култура на „дормакаба бизнес сървисис България“ – ние инвестираме в собственото си развитие и в професионалистите, готови да взимат рискови решения, да предизвикват себе си и статуквото, и да имат устрем да постигат не само добри резултати, но и да принадлежат на нещо по-значимо. Това коментира в интервю за БТА директорът на компанията Ранди Росийл. „дормакаба бизнес сървисис България“ беше удостоена с наградата в категория „Инвеститор в човешкия капитал“ на церемонията за „Инвеститор на годината“ 2024, организирана от Българската агенция за инвестиции за 19-ти път.

Калинка Петрова, бизнес партньор в областта на „Човешки ресурси“, подчерта, че през 2024 г. компанията е открила над 260 нови работни места и продължава да инвестира в човешкия капитал. Към момента служителите на компанията вече надхвърлят 350, а екипът планира интензивен растеж през следващите годин. От април 2025 г. центърът се разширява с нов важен проект – „Бек офис услуги по продажби и клиентска грижа“, който ще постави акцент на добавената стойност и отлично клиентско обслужване, каза тя.

Средната възраст на служителите на компанията е 37 години, обясни Петрова. У нас работят представители на поколения X, Y и Z. Комбинацията от опит и експертиза на по-старите служители с ентусиазма и дигиталната грамотност на по-младите колеги е ключова за отличните постижения, които постигаме, добави тя.

Ранди Росийл сподели, че „дормакаба бизнес сървисис България“ предлага хибриден работен режим и гъвкави условия, позволяващи на служителите да поддържат баланс между работните си и лични задължения. Стремим се да насърчаваме култура на обратна връзка и среда за споделяне на успешни практики, разнообразие, инклузия и признателност. Ние сме един екип и заедно преодоляваме предизвикателствата на работния ден, но й споделяме успехите, заяви той.

Ето и целият текст на интервюто:

„дормакаба бизнес сървисис България“ бе отличена с награда в категория „Инвеститор в човешкия капитал“ на спечелените награди „Инвеститор на годината“ за 2024 г. Как успявате да привлекате квалифицирани кадри в ситуация, в която много компании се оплакват от недостиг на работна ръка?

Ранди Росийл: „dormakaba“ е швейцарска компания с над 160-годишна история, но след септември 2015 г. стана една от трите водещи компании в света на пазара на решения за достъп. Ние предлагаме автоматични врати и турникети, системи за електронен контрол на достъп, подвижни и преградни стени, и хотели решения. Нашите продукти присъстват в ключови места като офиси, хотели, болници, университети, летища и много други.

В края на 2023 г. „дормакаба“ стартира трансформация и обяви решение да инвестира в създаването на мултифункционален център в България, който да предлага споделени услуги в области като финанси и човешки ресурси, и също така създава развоен инженеринг хъб за иновации в продуктите и IT проекти.

Калинка Петрова: През 2024 г. разкрихме над 260 нови позиции и продължаваме да инвестираме в човешкия капитал. Сега служителите ни са повече от 350, а в следващите години имаме план за интензивен растеж. От април 2025 г. центърът стартира нов проект – „Бек офис услуги по продажби и клиентска грижа“. Нашият акцент е поставен върху добавената стойност и отлично клиентско обслужване. Радваме се, че можем да привлечем топ професионалисти с опит, компетенции и отлични езикови умения в нашите редици.

Наградата „Инвеститор на годината“ е значима оценка за целия екип и потвърждава, че сме на верния път, създавайки успешна бизнес среда и светло бъдеще за нашите ангажирани колеги. Всички от висшето ръководство до служителите на най-ниските оперативни нива допринасят за този успех.

Какви инвестиции прави компанията за своите служители?

Ранди Росийл: България е стратегически важна локация за инвестиции за „дормакаба“. Започнахме от нулата, но днес, само една година по-късно, софийският ни център играе важна роля в управлението на бизнес процесите, подобряване на оперативната ефективност, добавяйки стойност за клиентите и внедрявайки иновационни технологии.

Инвестирахме в модерен офис в сграда клас А на престижно място („Кепитъл Форт“), с стилен интериор и скъпоценни технологии, предлагаща изумителен изглед към града и планината Витоша. Започнахме с един етаж, а сега вече заемаме три, и планираме да наемем четвърти. Шегуваме се, че при такова развитие скоро може да ни бъде нужна цяла сграда.

Калинка Петрова: Осигуряваме и възможност за паркомясто, както и атрактивен пакет от допълнителни придобивки, насочени към физическото и психичното здраве на служителите. Мислим за това как да предоставим на екипа необходимите знания и умения, за да осигуряваме качествени услуги, и да изградим една позитивна и продуктивна работна среда. Разработихме стандартна програма за въвеждане на новите служители.

Нашата мениджърска програма „Leading for Success“ подготвя бъдещите лидери на организацията. Всеки служител има 24/7 неограничен достъп до обучения в LinkedIn, предлагащи им много възможности за учене и развитие. С глобалната инициатива „Perform & Grow“ идентифицираме и развиваме талантите в нашата компания.

Като бизнес услуга за Европа, езиковите умения са изключително важни за нашите служители. В центъра работят представители от различни националности, говорещи 20 езика. Поддържането на високо ниво на езикови умения е ключово за нашия успех, затова установихме партньорство с онлайн платформа за езиково обучение и осигурихме лицензии за всички служители. Вече имаме над 80 сертификата на ниво B2 и C1 от нашите служители за различни езици.

Ранди Росийл: С екипа от „Operational Excellence“ стартирахме инициативата „Knowledge Café“, която помага на хората от различни функционални области да се опознаят и да обменят ценни знания и практики, които подобряват нашето ежедневие. Напълно осъзнаваме, че напредъкът произтича от хора, които са мотивирани, ангажирани и отдадени. Това е основен принцип на силната корпоративна култура в „дормакаба“ – ние инвестираме както в наше собствено развитие, така и в хората, способни да взимат решителни стъпки, които не се страхуват от предизвикателствата и имат амбицията да не само постигат добри резултати, но също така да бъдат част от нещо по-голямо.

Какви предимства и условия за баланса между кариерата и личния живот предлага „дормакаба бизнес сървисис България“?

Ранди Росийл: Ние практикуваме хибриден работодател, който дава възможност на служителите да задържат баланса между служебния и личния живот. Насърчаваме култура на обратна връзка и среда за споделяне на успешни практики, разнообразие и инклузия. Сме един екип и заедно търсим решения на трудностите, но и споделяме успехите.

Калинка Петрова: Често правим събирания, за да се насладим на вкусни храни в уютната ни кухня в офиса. Организираме сладоледени партита и получаваме доставка на пресни плодове два пъти седмично. За нас е важно да чуваме мнението на нашите колеги, затова редовно провеждаме проучване „Pulse Check“, за да усетим настроението в организацията. Създадохме „Engagement Committee“ с представители на служители от всички департаменти, които с ентусиазъм предлагат идеи и организират активности – спортни, социални, благотворителни и т.н. Основахме футболен отбор на „дормакаба“, който се представя страхотно в IT Лигата по минифутбол.

Участваме в бизнес маратоните, организирани от клуб „Бегач“, в подкрепа на значими социални каузи. Миналата година участвахме с 5 отбора, а тази година планираме да увеличим броя на 10. Обичаме да се забавляваме с игри, както в офиса, така и извън него. Тези общи моменти са много ценни и оставят незабравими спомени.

Каква е средната възраст на вашите служители?

Калинка Петрова: Средната възраст е 37 години. В компанията ни имаме представители на поколения X, Y и Z. Комбинацията от богат опит и експертиза на по-възрастните колеги с енергията и дигиталните умения на по-младите ни служители представляват основа за достиженията, които постигаме.

По отношение на половото разнообразие, жените предлагат на преобладаващото мъжко присъствие. Гордеем се, че сме на първо място по брой жени на ръководни позиции сред всички функции, включително в инженерния хъб.

Какви възможности за кариерно развитие предлагате на младите?

Калинка Петрова: Ние сме все още млада организация. Досега успяхме да привлечем опитни специалисти, но сме в процес на създаване на стажантска и менторска програма, която ще предложи възможност на млади хора да придобият опит в сферата на глобалните бизнес услуги. Ще продължим да подкрепяме кариерното развитие чрез инициативи в архитектурата на длъжностите.

Ранди Росийл: В „дормакаба“ имате множество възможности за развитие на кариера както в управлението на екипите, така и в проектния мениджмънт и иновациите. Всеки талантлив и мотивиран специалист в области като финанси, човешки ресурси, инженерство, IT или клиентско обслужване е добре дошъл при нас, обещаваме вълнуващо пътуване и успешна кариера.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук