Производители от Югоизточна България събра за втори път в Ямбол регионално фермерско-занаятчийско изложение

Фермерите от Югоизточна България отново се събраха в Ямбол за регионално изложение на фермерски и занаятчийски стоки. На щандовете са представени продукти от официално регистрирани производители и занаятчии от областите Ямбол, Сливен, Хасково, Стара Загора и Бургас.

Посетителите имат на разположение богат избор от пресни плодове и зеленчуци, мед и пчеларски изделия, органични брашна и олио, вина, млечни и месни изделия, ръчно направени бижута, свещи, сувенири, както и продукти от българска роза, лавандула и билки.

Тази инициатива е продължение на традиционния фермерски пазар, който се провежда в града три години подред всеки последен четвъртък на месеца. Организатор е Фондация „Ямбол – вкус и традиции“ с подкрепата на местната власт и Ямболската търговско-промишлена палата.

Изложението е в полза както на българските производители, така и на потребителите. Основната му цел е да намали разстоянието между „потребител и производител“, сподели за БТА председателят на фондацията Антоанета Събева.

„Посетителите имат възможност да опитат продуктите, да получат информация за методите на производство и най-важното – да се насладят на вкусовете на българската продукция“, добави тя. Освен пазарна активност, изложението предлага и възможност за обмен на опит и идеи между самите фермери и занаятчии, отбеляза Събева.

Малките производители днес се борят с много предизвикателства, коментира пред БТА Таня Конгарова, собственик на семейна лавандулова ферма с 100 декара в ямболското село Гълъбинци. „Изложението е от съществено значение за нас, то е мост към потребителите“, уточни тя.

Здравко Аврамов, собственик на пчелна ферма в село Робово, община Тунджа, сподели, че никога не е пропускал участие в фермерските базари в Ямбол. Регионалните изложения, включващи и производители от други райони, са особено ценни за пчеларите, тъй като осигуряват обмен на информация в контекста на настоящите предизвикателства, отбеляза той.

„Участваме за втори път в това мероприятие. Прекият контакт с клиентите е много по-лесен – да обясниш директно за продуктите си и да отговориш на въпросите, отколкото да продаваш онлайн“, каза Антонина Велчева, която предлага ръчно направени ароматни свещи и сапуни.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук