Премиерът Бойко Борисов инспектира ремонта на участъка от магистрала „Тракия” между Пловдив и Чирпан.
Той остана доволен от строежа, но и разочарован от „тройното оскъпяване” заради забавянето и отчуждителните процедури.
„Напъваш ги сега да довършат, да пускаме в четвъртък“, каза Бойко Борисов на Юлиян Инджов, собственик на строителната компания „ИСА 2000“, която по думите на премиера е по-близка до БСП, отколкото до ГЕРБ.
Строителят му обеща да работят денонощно и да изпълни поставената задача, а човек от екипа на Борисов отбелязва: „Като в „Господари на ефира“ – обещано, изпълнено“.
Ремонтът на „Тракия“ върви безпроблемно, за разлика от пътя Асеновград – Пловдив, където работата се бави заради допълнителни три кръгови кръстовища, осветление, нови локални платна и отчуждителни процедур
„Така стана малко като при шивач. Колкото построят, толкова повече искат. Сега искат локали, осветление, цялото околовръстно“, коментира Борисов.
На въпрос колко искат още, той отговаря:
„Говорят малко като трънски майстори – 15, 20, 30…“.
Така от един „транзитен път, стана градски път“ и „три пъти по-скъп от четирилентов, както беше в началото“, но „дано хората да са доволни“, казва Борисов.
Премиерът се обърна и към областния управител на Пловдив Здравко Димитров:
„Добре, Зико, смятайте и се яви с точно за това, а не около“.
Удвояването на пътя Асеновград – Пловдив започна в началото на август 2017 г. и по план трябва да приключи тази есен. Дали това ще се случи зависи от „скоростта, с която работи администрацията“.
Изграждането на пътя Асеновград – Пловдив се финансира с 25 млн. лв. от еврофондовете. По думите на премиера с новите екстри 10-километровия участък се е оскъпил три пъти, но точната сметка ще стане ясна, след като я представи областния управител на Пловдив.
Движението по ремонтираните 22 км на магистрала на „Тракия“ край Пловдив в посока Бургас ще бъде пуснато в четвъртък. След това започва ремонтът от другата страна на магистралата в посока София. Той ще приключи до 15 юни.
Ремонтът на 22-та километра от магистрала „Тракия“ ще струва на държавния бюджет около 30 млн. лв.
Поръчката беше възложена на пътноподдържащата обекта фирма – държавната „Автомагистрали“, която е наела за подизпълнител „ИСА 2000“, стана ясно по време на инспекцията.
Изненадващата премиерска инспекция на магистрала „Тракия“ и на пътя Асеновград – Пловдив стана докато ресорният министър на регионалното развитие Николай Нанков и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Дончо Атанасов пътуваха към Велико Търново, за да обсъдят с обществеността и кметовете от региона трасето на магистрала „Хемус“.