От компанията Facebook заявиха, че 126 милиона американски потребители вероятно са виждали съдържание, качено от руски агенти през последните две години. Сайтът за социални мрежи съобщи, че преди и след президентските избори през 2016г. са публикувани около 80 000 публикации от този вид. Това се е случило в периода между юни 2015г. и август 2017г.

Повечето от постовете са били насочени към разделящи социални и политически послания.

Facebook публикува данните преди двете изслушвания следващата седмица в Сената, където  заедно с гигантите Twitter и Google ще описват подробно влиянието на Русия върху популярните сайтове.

Google също разкри в понеделник, че руските тролове са качили повече от 1000 политически видеоклипа в YouTube на 18 различни канала. Компанията каза, че има много нисък брой показвания и няма доказателства, че са насочени към американски зрители.

В същото време Twitter откри и прекрати всичките 2 752 сметки, които е проследил до базираната в Русия Интернет агенция за изследвания. Тези сметки, които вече са спрени, са записали около 131 000 съобщения между септември 2016г. и ноември същата година.

Русия многократно отрече твърденията, че се е опитала да повлияе на последните президентски избори в САЩ, в които Доналд Тръмп победи Хилъри Клинтън.

Самият Тръмп отхвърля твърденията за тайно споразумение с Москва и многократно призова Клинтън да бъде разследвана.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук