Николай Събев

От 1 април тази година влиза нова структура на тарифите на БДЖ, като цените на пътническите билети ще останат същите, но ще поскъпнат товарните услуги. Това съобщи министърът на транспорта Николай Събев днес по време на дискусия за реформата в БДЖ.

Това е едн от мерките, които се предприемат, за да може държавните железници да бъдат изведени от тежкото финансово състояние, в което се намират. Според разработения от министерството план всяка година разходите за управление ще се свиват с по 10%, като същевременно приходите ще се увеличават с по 10%. Вследствие на това се очаква още през 2023 година БДЖ да излезе на печалба.

Транспортният министър също съобщи, че се планира всички жп гари, както и ремонтните дейности на подвижния състав да бъдат отдадени на концесия. От Плана за възстановяване и устойчивот БДЖ ще получи 1,7 милиарда лева, като 1 милиард ще бъде използван за закупуване на нов подвижен състав. Той ще бъде притежание на държавата и ще се отдава на БДЖ и на частни превозвачи с открита процедура, съобщи Събев.

Ще има синхронизация на БДЖ и автобусният транспорт, за да се улеснят гражданите. Контролът на графика на рейсовете, които обслужват общините, трябва да се осъществява от кметовете на населените места, обясни Събев.

„Грижата на държавата е да не останат населени места без автобусен превоз. Транспортните фирми трябва да имат интерес да обслужват дадената линия. Ако БДЖ е основният превозвач, ако спрете в някой град, как ще стигнете после до дадено село. Искам да кажа, че трябва да се синхронизират разписанията на автобусите и влаковете. Транспортният бранш е на система от държавата. Какви са условията за растеж. Те настояват за повече пари, а ние нямаме повече пари. Контролът зависи от общините, кметовете трябва да контролират тези автобусни линии, а не министерството на транспорта. Искам да се срещна с кметовете, за да видим как ще гарантираме на населението тази услуга“, каза той.

„Свързваме маршрута и графика за работа на определена линия със спирките и часовете на спирките и ги синхронизираме с разписанието на автобусите, за да има довеждащ и отвеждащ транспорт от съответната гара“, каза Събев.

Увеличението на билетите на междуселските автобуси няма да е проблем, защото цената остава ниска.

„При положение, че 10 години не са увеличавани билетите, 50% звучи много, но то 80 стотинки на 1.20 не е много“, заяви Събев.

45% от подвижния състав на БДЖ е извън експлоатация и по никакъв начин не е включен в ремонтната програма на компанията стана ясно още от дискусията.

Още вътрешнополитически новини – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук