Германският автомобилен концерн BMW е обект на разследване от Комисията по ценните книжа и борсите на САЩ (SEC), пише Ройтерс.
„Потвърждаваме, че от SEC се свързаха с нас и сътрудничим изцяло на тяхното разследване.“, заяви говорител на BMW, който отказа допълнителни уточнения.
Проверката е започнала след доклад за търговски практики, използвани то автомобилният гигант.
От Комисията отказват да обявят в какво подозират компанията. По-рано вестник „Уол стрийт джърнъл” писа, че става дума за проверка дали се прилага изкуствено раздуване на броя продадени автомобили (sales punching).
Практиката е една от обществените тайни на автомобилния пазар в САЩ и представлява обявяването на автомобили за продадени, докато на практика дилърите ги „купуват“ от самите себе си и ги обявяват за тестови коли, автомобили под наем или автомобили за представителни нужди.
Така автомобилните концерни представят нереално високи данни за продажбите, а „продадените“ коли стоят в салоните на дилърите и след известно време се появяват в списъка с употребявани автомобили, без да имат и един километър пробег.