Петко Ангелов
на снимката: Председателят на Камарата на автомобилните превозвачи Петко Ангелов
Петко Ангелов е председател на Камарата на автомобилните превозвачи в България.
Той е собственик на втората по размер на приходите превозваческа фирма в страната. Започва бизнеса си през 1990 г. Основни клиенти на компанията са спедиторски фирми от Турция, Испания и Австрия.
Петко Ангелов е основният активист на протестите срещу приемането на европейския пакет „Мобилност“, както и инициатор на протести и срещи по въпроса.

 

 

Г-н Ангелов, какво предвижда европейският пакет „Мобилност” и как промените биха се отразили на българските превозвачи?

Основните промени са на три седмици прибиране на шофьорите на камиони в България, за заплащането в момента нямаме разбиране от френските и немските синдикати и държава. На всеки шофьор по закон му се плащат 58 евро командировъчни плюс заплата в България. Тълкуването, което го има при тях, е, че едва ли не командировъчните при тях трябва да бъдат направени като заплата.

Другото нещо, което се предлага, е спането в кабините в задължителната пауза да бъде забранено. Най-големият проблем, който имаме в момента е, че това е пълна дискриминация на българските превозвачи. От една страна Пакет 1 за товарните превози затваря пазара в Европа за българските превозвачи, а от друга страна има пълна либерализация на авобусните превози. Всяка транспортна фирма, която мине над 100 км може да влиза да взима пътници от останалите държави.

В момента Франция и Германия си правят каквото си искат. При срещата си с министър-председателя Бойко Борисов ние му обяснихме, че около 10 млрд. лева ще изчезват от бюджета на България всяка година, защото ние ще фалираме и надолу по веригата много фирми доставчици също.

Какви трябва да са мерките на правителството, за да не се стигне до приемането на промените и какво ви обеща министър Московски?

Той ни обеща, че имаме пълна подкрепа от негова страна. Той също недоумява как може да работим над 10 години на европейския пазар и да няма нищо, а сега да се включва някаква регулация, за да ни вземат шофьорите. Правителството трябва да защити интереса на българските превозвачи. Ние сме казали, че не искаме тези промени да се въвеждат и няма причина те да бъдат въведени.

Ако съпротивата на правителството не даде резултат, какви ще са вашите действия?

Ние продължаваме да протестираме в България и сме казали, че това не е против правителството. Ако се налага, ще се преместим в Брюксел. Ние сме пред фалит.

Имате ли подкрепа от други европейски превозвачи и ще има ли други засегнати от тези промени?

Има едно лицемерие. Всеки европейски превозвач от Източна Европа – Румъния, Полша, Чехия. Унгария ни обясняват, че ни подкрепят, защото и те ще пострадат, но същевременно всяка държава има различни интереси. Полша например е близо до Германия и за полските превозвачи не е проблем да се прибират. Чехия също. Ние, които сме крайните дестинации, крайните страни за Европа, при нас е проблем.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук