Средните разходи по време на почивните дни за Златната седмица в Китай са достигнали тригодишен минимум

Разходите на китайските граждани през осемдневната Златна седмица (Националният празник на Китай) са спаднали до най-ниското си ниво за последните три години, което разочарова надеждите, че растежът на вътрешния фондов пазар ще накара притеснените потребители да похарчат повече, предава Ройтерс.

Ниския потребителски интерес наляга допълнителен натиск върху втората по размер икономика в света през тази година, докато политиците трябва да се справят с редица предизвикателства, включително търговската политика на Доналд Тръмп, крайни метеорологични условия, засилена конкуренция на местния пазар и постоянни проблеми в сектора на недвижимите имоти.

Фестивалът „Средата на есента“, който през тази година (6 октомври) съвпадна с националните празници, е причина за по-дългата почивка между 1 и 8 октомври, важна за семейните срещи.

Общите разходи в Китай за Златната седмица достигат 809 милиарда юана (113,52 милиарда долара), според информация от министерството на културата и туризма. В тези осем дни са проведени 888 милиона пътувания, приключили вчера.

Приходите от вътрешния туризъм за празника са 809 милиарда юана, което е с около 15% повече в сравнение с предходната година, показват данните на министерството.

Последният ръст на китайските акции до най-високото ниво от десетилетие предизвика надежди за увеличаване на потребителските разходи, но анализаторите от „Номура“ (Nomura) отбелязаха по-рано тази седмица, че влиянието върху потреблението вероятно ще бъде ограничено до края на годината.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук