Театърът ни се превърна в „позорище”, както му викат сърбите.
Повече от седмица бедният ни културен живот се тресе от скандал, който не може да се нарече културен. Скандалът избухна в Народния театър – вратата на стаята, в която се помещава пиарката на театъра, бе надраскана с надписи „ДПС” и „Вън!”… На длъжност пиар в Народния се води Велислава Кръстева, кадър на ДПС, приближена на Ахмед Доган, която бе и депутат от Движението… Кръстева е там като лично назначение на новия директор Васил Василев, който пък е кадър на БСП и зам.-министър на културата в управлението на Орешарски (за сведение – Кръстева е била културен зам.-министър по същото време, та тяхната обич не е случайна).
Оказа се, че по вратата е драскал режисьорът Александър Морфов. Меко казано, доста необичайна постъпка за такъв известен творец. Протестът му, както той обясни в социалните мрежи, е срещу партийната обвързаност на Кръстева с Доган и обръчите на ДПС.
Но ако искаше да протестира публично, защо Морфов не го направи пред медиите? Всяка телевизия щеше да му даде думата…
Сега Кръстева се жалва, че e жертва на хулиган-насилник, който я унижава като жена. Морфов се колебае дали да напуска – за пореден път, театралното съсловие се вълнува, а случката е тема за чесане на езиците.
И никой не пита: защо в Народния театър се допускат партийни назначения? Това не е топло местенце за пиарки с възможности и манталитет на кудкудякащи ярки… Нито пък за директори с бесепарски пристрастия…
Разкарайте партийците от театъра, че да не гледаме още „позорища”!
Михал Мишковед
Още новини за култура – четете тук.
Ми ето как се върнахме там откъдето тръгнахме. Във всеки държавен завод, болница, театър училище, учреждения -партиен секретар. Едно време беше един, сега са по няколко. Като оня мост от Тримата глупаци на Доньо Донев.