През изминалата година, стрийминг услугите за филми, телевизионни предавания и сериали в Нидерландия генерираха над 1 милиард евро, съобщава „Телекомпейпър“ (Telecompaper), цитирано от сайта „Ню“. Постъпленията от абонаменти за „Нетфликс“ (Netflix) и „Дисни+“ (Disney+) се увеличили с 21 на сто, което значително превишава ръста на традиционната телевизия.
Според анализаторите от „Телекомпейпър“, тенденцията на зрителите в Нидерландия е все по-забележима – те прехвърлят вниманието си към стрийминг услугите. Този нов формат за гледане на филми, спортни събития или сериали е добавил приходи от 1,2 милиарда евро.
Стрийминг платформите вече заемат повече от една трета от пазара. Потребителите все по-често се абонират за тези услуги, често комбинирайки ги с абонамента си за телевизионен доставчик.
Въпреки това, традиционната телевизия все още заема най-голям дял от пазара.
„Нетфликс“ продължава да бъде водеща платформа в Нидерландия, като дори отбелязва малък ръст. Според проучването, почти 15 процента от всички абонаменти за стрийминг се падат на американската компания. На следващото място са „Виаплей“ и „Видеоленд“, които притежават около 5 процента от пазара. Услуги като „Дисни+“ и „Ейч Би О Макс“ (HBO Max) имат по-малък дял.
Нарастването на приходите се дължи и на факта, че почти всички стрийминг платформи увеличиха цените си през миналата година. „Нетфликс“ увеличи тарифите си в някои държави през януари, но Нидерландия не беше сред тях, съобщава изданието.