Някои от най-обемистите подаръци за дома, които можете да получите по време на предстоящите коледни празници, са твърде големи, за да се поберат под елхата ви, и дори в целия хол, освен ако не е много просторен.
Тези подаръци могат да включват телевизори с размери от 97 инча (246,38 см) до дори 115 инча (292,1 см). Тези устройства, известни като XXL телевизори, набира популярност на американския пазар, тъй като цените им напоследък са намалели.
Тези модели представляват надежда на фона на спадащите продажби на телевизори в САЩ, коментират експерти.
Сезонът на XXL телевизорите
Цените на телевизорите с диагонал от 98 инча (248,92 см) в САЩ са намалели с 53 процента, а продажбите им са се увеличили с 877 процента в сравнение с миналата година, съобщава представител на агенцията за пазарни проучвания „Сиркана“ (Circana).
Това подобрение идва в резултат на напредък в технологиите, по-евтини компоненти, използвани при производството на XXL телевизорите и понижени производствени разходи.
Моделите предлагат разнообразни функции, включително достъп до интернет, възможности за стрийминг и игри. Специфична функция, която привлича вниманието на потребителите, е „разделеният екран“. Тя позволява да не сменяте канали, докато следите няколко футболни мача, които се излъчват едновременно. Пазарни анализатори отчитат, че потребителите могат да наблюдават мачовете на екрана на своя свръхголям телевизор едновременно.
Въпреки това, свръхголемите модели не са особено евтини; ценовият им диапазон в САЩ е между 1699 и 2999 долара.
Най-голямата верига за потребителска електроника в САЩ, „Бест бай“ (Best Buy), предлага XXL телевизори в 70% от своите 940 магазина в страната. Компанията заяви, че разширява наличността на тези модели поради растящото търсене от клиенти.
Клиентите, закупили свръхголям телевизор от „Бест бай“, получават безплатна доставка и инсталация.
В същото време по-малките телевизори, с диагонал между 75 инча (190,5 см) и 96 инча (243,84 см), бележат само 6% спад в цените, а продажбите им увеличават с 19% през тази година, посочва Си Ен Ен.
Американците пазаруват внимателно за празниците
Очаква се продажбите на дребно в САЩ в периода около Деня на благодарността и Коледа да нараснат с до 3,5%. Това ще бъде най-бавният темп на растеж от 6 години насам, гласи информация от Националната асоциация на търговците на дребно.
Потребителите в САЩ стават все по-внимателни при харченето на средствата си, заради инфлацията и високите разходи по заемите с кредитни карти. Анализаторите отбелязват, че хората се въздържат от ненужни покупки за стоки и услуги.
В този контекст, очаква се продажбите на дребно в САЩ да достигнат между 979,5 млрд. долара и 989 млрд. долара през ноември и декември, според оценки на Националната асоциация на търговците на дребно.
„Надяваме се потребителите да продължат да внимават с цените и да търсят изгодни сделки, когато пазаруват за празниците“, коментира Джак Клайнхенц, главен икономист на асоциацията, предаде Ройтерс.