Тайланд си е поставил за цел до 2024 г. да стане глобален медицински и оздравителен център. По този начин ще бъдат привлечени международни туристи и около 1 милион тайландци, които са в чужбина, заявиха местните власти.
Тъй като пандемията повиши информираността за нивото на здравеопазване и увеличи търсенето на профилактични и регенеративни лекарства, от местното туристическо министерство са видели възможност да реализира тази инициатива.
В помощ е и световната репутация на страната в областта на предоставянето на медицински услуги. До началото на пандемията кралството вече имаше сериозен принос в пазара за възстановителните услуги.
През 2018 г. Тайланд е посетен от 3,2 милиона чуждестранни туристи с цел получаване на медицински услуги. Това е внесло в икономиката на страната около 1,45 милиарда долара, пише вестник „Bangkok Post”.
С цел постигане на набелязаната цел ще бъде разширена целевата група на пазара, като в нея бъдат включени около 1 милион тайландци, които живеят в чужбина и се сблъскват с трудности при опита им да получат медицинско обслужване в държавата на пребиваване.
Планът ще се състои от пет части
Първата ще включва предоставяне на телемедицински услуги на тайландските граждани в чужбина в партньорство с онлайн-платформата „Dr A to Z”. Подчертава се, че онлайн услугите са по-евтини, отколкото посещението при лекар в чужбина. Този подход ще даде възможност на хората да научат за допълнителните услуги, от които биха могли да се възползват, ако се върнат в родината.
Втората част е свързана с привличането на хотели, които имат интерес от туристи от цял свят. Държавата ще поощрява хотелите в Тайланд да развиват предоставянето на медицински услуги в сътрудничество с акредитирани болнични заведения за лечебни процедури, които може да се провеждат и извън болниците като общ преглед, озонотерапия, подсилване на имунитета и други.
Друга кампания ще бъде насочена към покриване на голям пазарен дял чрез създаването на онлайн платформи за оператори по здравеопазване в Тайланд, както и за медицински агенти и посредници в чужбина.
Четвъртата инициатива включва разширяване на междуправителственото сътрудничество с голяма част от държавите, което да бъде ориентирано към държавните служители с държавни застраховки.
Петата кампания ще обхване средствата за масова информация посредством 29 представителства в целия свят.
От веригата „Nora Resorts and Hotels Group” са убедени, че след пандемията търсенето на оздравителни процедури ще се увеличи. Това е ключов сегмент за развитието на туризма на остров Ко Самуи, заедно с традиционните развлечения и обикновения туризъм.
Около 10 % от 600-те хотела на острова са ориентирани към медицински туризъм, а в тази пазарна ниша ще се включат и други играчи, за да си осигурят допълнителни източници на доход