Седмицата мина с поредната доза опити за включване на текущи теми в предизборната кампания. Общински съветници от ГЕРБ искаха извънредно заседание на Столичния общински съвет заради задръстванията в София и заради ремонти на ключови места в столицата.
Няколко месеца Агенция „Пътна инфраструктура“ спъваше опитите на столичното ръководство за ремонт на подстъпа към Околовръстния път на столичния бул. „България“.
Въпреки пречките възелът е отворен за автомобили, а задръстванията в участъка мече са в миналото.
Само в участъка при детелината все още аварийно се укрепва мостовото съоръжение.
Решението кога пътят да бъде отворен стана повод за спор между Столичната община и Агенция „Пътна инфраструктура“ във връзка с неизпълнени изисквания на защитните мерки.
Още в петък, когато Столична община обяви намерението си да отвори пътя, от Агенция „Пътна инфраструктура“ заявиха, че отказват да съгласуват временната организация, защото тя не гарантира безопасността.
Снощи общината потвърди намерението си да отвори участъка, като определи позицията на АПИ за класически пример на
манипулативни твърдения и неистини с цел създаване на хаос.
В позицията си казват още, че укрепването е изпълнено спрямо всички инженерни предписания на строителните експерти и законовите и технически изисквания.
И са готови да защитават действията си в съда.
Тази сутрин от АПИ изпратиха съобщение до медиите, че удобството на гражданите е най-важно и движението при детелината се пуска, въпреки че според тях не е изпълнено изискването за рамка за височина на камионите.
Спорът между институциите започна в края на май с това кой отговаря за ремонта на надлеза и чия собственост е той, припомня БНТ.
В петък отворено за движение беше и кръстовището на бул. „Черни връх“ и бул. „Тодор Каблешков“.
Движението между бул. „Черни връх“ и ул. „Емилиян Станев“ вече е в двете нови платна, а там е предвидено и трамвайно трасе.
Работата продължава в следващия участък до ул. „Луи Айер“.
„До края на месеца отваряме още няколко ключови булеварди, защото искаме София не просто да се движи, а да лети! По-лесно, по-бързо, по-гладко“, съобщи столичният кмет Васил Терзиев.
Работим усилено върху създаването на транспортен модел, който ще ни позволи да решаваме транспортните проблеми в реално време и да въведем технологично подкрепено интелигентно планиране и ефективна инфраструктура, обясни той.
Справката показва, че в София днес около 800 000 автомобила, като 70 000 нови коли се регистрирани само тази година.
„Разбираме какво предизвикателство е това за града и колко критично е да се движим напред с модерни решения и смели проекти. И точно тук няма място за бързи предизборни обещания и временни решения.
Краткосрочните политически лозунги може и да звучат добре, но не движат града напред. Ние сме тук за реални промени, дългосрочни решения и устойчиви инвестиции. Защото София може да се развива само с добре планирани действия и реални резултати“, написа още в профила си столичният кмет.