Една от най-популярните социални мрежи в света Туитър обяви, че забранява политическите реклами, пише АФП.
Изпълнителният директор на компанията Джак Дорси каза:
„Взехме решение да сложим край на политическите реклами в Туитър на глобално ниво. Смятаме, че достигането на политически послания до милиони хора трябва да бъде заслужено, а не купено.“
Решението на Туитър идва в момент, в който другият гигант Фейсбук е под натиск да въведе метод за проверка да достоверността на политическите реклами, които публикува.
Дорси каза, че детайли за забраната в Туитър, която трябва да влезе в сила на 22 ноември, ще бъдат оповестени малко по-късно, но ограничението ще важи както за послания на партии, така и за реклами на отделни кандидати.
„Не е справедливо партиите да не могат да рекламират, а отделните кандидати да могат. Затова спираме и техните реклами.“, каза Дорси в Туитър.
От предизборния щаб на президента на САЩ Доналд Тръмп определиха решението като „много тъпо”.
Сътрудниците на Тръмп казаха още, че няма да се изненадат, ако Туитър свали забраната, след като минат изборите в края на 2020 г.
„Туитър току що се отказаха от стотици милиони долари приходи. Тъпо решение за притежателите на техни дялове.“, казаха още от кампанията на Тръмп.
Според експерти, тази оценка е силно преувеличена, като Туитър са взели само около 1 милион долара от политическите реклами по време на последния изборен цикъл в САЩ.