Американският делови всекидневник „Уолстрийт джърнъл“ спира от другата седмица да излиза на хартиен носител в Европа и Азия. Това съобщи изданието на сайта си.

Както се посочва в съобщението, вестникът е „решил да се съсредоточи върху електронната си версия в условията на преживяваните от пазара на печатна продукция трудни времена“.

Тази седмица европейското издание на вестника се появява за последен път по вестникарските рафтове. Седмица по-късно ще спре да излиза и азиатското. Възможно е след това в някои столици в двата региона да продължи да се продава американската печатна версия.

Както се съобщава, чуждестранните сътрудници на вестника ще продължат да участват в събирането и подготовката на материали за „различните му платформи“.

През 1976 г. „Уолстрийт джърнъл“ започва да печата отделно свое издание за страните в Азия, а през 1983 г. и за Европа. В последните години резкият спад на приходите от продажби и реклама, както и развитието на електронните средства за масово осведомяване направиха излизането на чуждестранните версии на вестника нерентабилно, се казва още на страницата на изданието.

Вестникът е най-разпространяваният в САЩ с тираж от 2,4 милиона броя към март 2013, в сравнение с 1,8 милиона на USA Today. Конкретно в сектора на бизнес вестниците, негов основен конкурент е Financial Times, който също има няколко различни международни издания.

Вестникът основно публикува по теми, свързани са икономиката на САЩ и теми на международен бизнес, финансови новини и теми. Името произлиза от улицата Wall Street, намираща се в Ню Йорк.

Изданието е печелило наградата „Пулицър“ цели 40 пъти. Иначе първият му броъ излизя някъде около 1880 г.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук