Il teatro della Scala in occasione delll'inaugurazione della stagione d'opera e balletto 2013-2014 del Teatro alla Scala, 7 dicembre 2013. ANSA/UFFICIO STAMPA LA SCALA ++ NO SALES, EDITORIAL USE ONLY ++ANSA/UFFICIO STAMPA LA SCALA ++ NO SALES, EDITORIAL USE ONLY ++

Едни от най-талантливите световни инструменталисти от Миланската Скала гостуват в София заедно с българската звезда – цигуларката Евгения Станева. Родната публика с нетърпение очаква първия концерт на елитния състав в България. Събитието ще се проведе на 27 март в зала 1 на НДК.

Водач и соло цигулка на оркестъра е прочутият Франческо Де Аджелис, а солист на виолончелото – Сандро Лафранкини. Програмата за концерта на елитните инструменталисти включва произведения от емблематични за италианската класика композитори.

Когато Ла Скала гостува в чужбина, винаги се стараем да изнасяме славата на италианското и да представим най-великолепните музикални примери, които характеризират Италия. Подобно на модата, Ферари, кухнята, винаги подбираме сред най-доброто от нашия репертоар. Ла Скала е известна с операта, с певческото изкуство, но също така и с виртуозността на струнните инструменти, които са също една отличителна черта на театъра, споделя Лафранкини.

В програмата е селектиран великолепният Росини с третата му соната за четирима, която е написал, когато е бил едва на 12 години. Освен това – Доницети, Витали, Паганини и Рота – съвременният композитор и носител на Оскар за музика през 1975г. за втората част на филма Кръстникът, който е писал и много симфонична и камерна музика. Нино Рота е популярен сред широката публика най-вече като композитор на филмова музика, работи с Фелини, Копола, Зефирели. Концертът му за струнен оркестър, предвиден за концерта, е композиран през 1964 година. В произведението се усеща силното влияние на естетиката на Стравински, с когото са били близки приятели. Вариациите на Паганини върху темата от „Мойсей” в изпълнение на маестро Франческо Де Анджелис също са част от концерта на 27 март. За това произведение, което се изпълнява само върху четвърта струна на цигулката, се носят легенди – по време на концерт Паганини късал демонстративно останалите струни и оставял само четвъртата.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук