Радослав Бимбалов
Снимка: Фейсбук

Като кореняк пловдивчанин, майна до дъното на столичната си душа и най-вече като човек, който вече е свалял Альоша от хълма, да ви кажа някои неща.

Преди десетина години пуснахме една невинна реклама за пловдивски мол. Във визията Альоша го нямаше на хълма – беше слязъл до мола да пие една бира в жегата.

Веднага след като излезе тази закачлива реклама няколко (да, НЯКОЛКО СА) българо-руски сдружения от Пловдив излязоха с гневна декларация, в която анатемосваха нас, авторите. Възмутително било, поругаване сатанинско.

Тия дни чета всякакви възгласи относно този шейсет и пет годишен каменен чичо с автомат, под чието дуло съм израсъл. От „оставете историята на мира“ до „той е нашият Исус“ (Рио де Жанейро, майна).

Някои псевдо-патриоти от междутепетен вид дори заявиха, че този паметник изобразявал руския освободител от турското ни робство. Доста плиткоумно, защото солдатът е в униформа на съветската Червена армия, а отдолу дори си пише, ама кой ли ти чете…

Надига се и пловдивският еснафлък (роден, мил, обичан от мен) и казва „абе цялата работа втасала, майна, тва ли е най-важното в момента?“.

Изпуснали сме момента, това е вярно. Трябваше още преди трийсетина години да премахнем всички символи, които съветската власт и нейните български слуги бяха поставили на челата ни.

Точно както в Германия изкъртиха свастиката от всички обществени сгради веднага след падането на нацисткия режим.

Альоша не е артистична татуировка, нито е белег от миналото. С щръкналите над всичко и всички Альоша, Моча и всички останали подобни символи ние бяхме жигосани, като истински роби.

И, майна, ако не осъзнавате това, значи все още сте такива.

Коментарът на автора е публикуван в профила му във Фейсбук. Заглавието е на редакцията на ДЕБАТИ.БГ.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук