Япония се стреми да увеличи износа на чай, като стимулира производството на сорта матча

Японското правителство планира инициативи, които да подтикнат фермерите в страната да увеличат производството на чаените растения тенча, от чийто листа се приготвя висококачественият японски зелен чай матча. С тези мерки властите се опитват да повишат износа на чай от Япония, предаде Киодо, цитирайки източници от министерството на земеделието в страната.

Япония цели да се възползва от растящото търсене на матча на международния пазар, който се използва често в десерти и напитки, в опит да компенсира спада на вътрешното потребление на зелен чай.

Тенча е най-ценният вид зелен чай в Япония, произведен чрез запарване и сушене на листа, отглеждани в сянка, които след това се мелят до фин прах за получаване на матча (на японски „ма“ означава смлян, а „ча“ – чай). По-разпространеният сенча се произвежда много по-лесно – листата от първата реколта, отглеждани на слънце, се запарват, навиват и сушат.

В бюджета за фискалната 2025 г., която започва на 1 април, Министерството на земеделието, горите и риболова на Япония възнамерява да предостави субсидии, за да помогне на производителите да увеличат производството на тенча, разясниха източниците пред Киодо.

Според техните данни, износът на зелен чай от Япония е нараснал почти девет пъти за последните 15 години, достигаща рекорден обем от 29,2 милиарда йени (185 милиона долара) през 2023 г. Основната причина за това нарастване е популярността на матча сред потребителите в Европа и САЩ, които се интересуват от здравословното хранене.

В производството на чай в Япония обаче е настъпил спад от над 20 процента за същия период, което е свързано със застаряващото население на фермерите и почти 40-процентния спад на средните годишни разходи за зелен чай на домакинствата, съгласно официални данни.

Преминаването към отглеждане на тенча ще бъде отразено в основните политики за чай на министерството, които ще бъдат преразгледани през пролетта за пръв път от пет години насам.

„Важно е да произвеждаме чай с висока добавена стойност. Ще продължим да дискутираме темата, за да осигурим разбиране сред всички заинтересовани страни“, заяви служител на министерството по време на дебатите относно основната политика.

Правителството увеличава усилията си за информираност относно матча, използвайки социалните медии. Официалният профил на правителството за промотиране на чай в Инстаграм вече наброява повече от 30 000 последователи.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук