Японският лидер в онлайн търговията „Ракутен“ (Rakuten Group) планира да увеличи употребата на автономни доставни роботи, като отговор на сериозния недостиг на работна сила в сектора на транспорта, според информация от Киодо.
Компанията цели да разшири внедрението на тази технология в основната си платформа за онлайн търговия „Ракутен Ичиба“ (Rakuten Ichiba), където вече предлага доставка на хранителни стоки и други артикули, закупени от местни магазини в Токио, съобщи Фукутаро Ямашита, старши мениджър в отдел „Безпилотни решения“ на компанията.
„Тази услуга става все по-важна в контекста на намаляването на населението“, заяви той.
Компаниите в сферата на електронната търговия, включително „Ракутен“, се сблъскват с нарастващ недостиг на куриерски служители, докато обемът на пратките продължава да расте.
Ямашита добави, че автономните роботи ще играят ключова роля за така наречената „последна миля“ – последният етап, в който пратките достигат до крайната си дестинация.
Не беше уточнено кога компанията планира да внедри роботите и какво ще бъде тяхното количество.
Услугата за автоматизирани доставки, предоставяна от „Ракутен“ в токийския квартал Харуми и околните райони от ноември миналата година, използва роботи, произвеждани от американски стартъпи, за пренасяне на хранителни стоки от местни супермаркети, поръчани чрез специална мобилна платформа, до определени пунктове за взимане срещу такса от 100 йени.
Компанията е в партньорство и с веригата ресторанти „Йошиноя“ (Yoshinoya), американската верига кафенета „Старбъкс“ (Starbucks) и други, и планира да разшири мрежата от партньорски магазини и обхвата на услугата.
Председателят на Япония преразгледа Закона за движение по пътищата през 2023 г., което позволи по-лесно навлизане на безпилотни доставки, като автономни доставни роботи вече могат да се движат по обществените пътища при определени условия.
Японската платформа за онлайн поръчки на храна „Юбър Ийтс“ (Uber Eats) също предлага доставка чрез роботи.