Замръзнали датчици са една от възможните причини за катастрофата с руския пътнически самолет миналата неделя. Това става ясно след разчитането на част от данните в черните кутии на разбилия се Ан-148 от Международния авиационен комитет (МАК).
По-конкретно става въпрос за скоростомера на самолета, който по всяка вероятност е бил обледенен и не е предавал точно данни на пилотите, предаде РИА „Новости“. По този начин те не са могли да реагират адекватно и да управляват добре машината.
Според обявеното от МАК на борда на самолета е настъпила „особена ситуация“ около 2 минути и половина след излитането. Тогава Ан-148 се е намирал на около 1300 метра височина и се е движил със скорост 465-470 км/ч. В този момент черните кутии са започнали да регистрират разминавания в показанията за скоростта. По-конкретно такива има от единия от модулите за въздушни параметри. Според експертите, анализиращи записите, до грешна информация на приборите може да се е стигнало заради датчика за въздушно налягане, който да се е обледенил заради изключени системи за подгряване.
Засега обаче тази теория не е доказана. Възможно е тя да се потвърди след като експертите разчетат записите на гласовата комуникация между пилотите в кабината.
Информация за странна флуктуация в скоростта на самолета точно преди да изчезне от радарите се появи минути след катастрофата. Данни за такива колебания показа сайтът flightradar24.com.