Американската технологична корпорация „Мета“ (Meta) днес е подложена на съдебни обвинения от Федералната търговска комисия на САЩ, което може да променя пазара на социалните медии в страната.
Федералната търговска комисия твърди, че технологичната компания е придобила платформите „Инстаграм“ (Instagram) и „УотсАп“ (WhatsApp), за да потисне съществуващата конкуренция и да затвърди доминиращото си положение. В случай че „Мета“ загуби делото, фирмата може да бъде принудена да се раздели с „Инстаграм“ и „УотсАп“, според информация от Си Ен Би Си.
„Мета“ купи „Инстаграм“ през 2012 година за 1 милиард долара, а „УотсАп“ – две години след това за 19 милиарда долара.
От федералната комисия смятат, че сделките не трябваше да бъдат одобрени, и призовават за отделяне на тези платформи от „Мета“.
Компанията, която по-рано се казваше „Фейсбук“ (Facebook), заявява, че тези придобивки са довели до развитие на тези платформи, които след това са достигнали милиарди потребители, и че е била изправена пред значителна конкуренция.
По време на делото във Вашингтон се очаква да свидетелстват висши служители на компанията, сред които изпълнителният директор Марк Зукърбърг и бившият главен оперативен директор Шерил Сандбърг, заедно със съоснователя на „Инстаграм“ Кевин Систром и ръководители на конкурентни компании като „ТикТок“ (TikTok), „Снап“ (Snap) и „ЮТюб“ (YouTube), според документите по делото.
Делото стартира по време на първия мандат на президента Доналд Тръмп и претърпя промени под управлението на президента Байдън. То се води на фона на цялостен преглед на начина, по който законите за защита на конкуренцията в САЩ трябва да се приложат към цифровите пазари.