България се представя на международното изложение "Зелена седмица Берлин" за 34-ти път

На „Зелена седмица Берлин 2025“ присъстваха 310 000 гости, като по този начин търговският панаир регистрира ръст на посетителите с 13 процента спрямо 2024 г., съобщиха организаторите на официалната си страница.

По време на десетдневното изложение, от 17 до 26 януари, бяха обсъдени важни въпроси, свързани с глобалната продоволствена безопасност, устойчивото земеделие, иновациите в технологиите и последните хранителни трендове.

„Зелена седмица“ привлече аудитория от цяла Германия, като всеки посетител е похарчил средно 160 евро по време на тазгодишното международно изложение за хранителната индустрия, земеделие и градинарство.

Столицата Берлин се възползва от увеличените приходи, основно в области като хотелиерство, кетъринг и търговия на дребно.

Търговският форум отново се оказа важна платформа за обсъждане на актуални теми в индустрията, като биогорива, устойчиво земеделие и укрепване на продоволствения суверенитет. Сред основните теми в разговорите между фермери и специалисти от политиката, науката и ветеринарната медицина беше инфекцията „шап“. След дискусиите бяха предложени стратегии за превенция.

Международна платформа: Глобален форум за храни и земеделие

„Зелена седмица Берлин 2025“ можа да се похвали с висока международна представителност. Пример за това е Глобалният форум за храни и земеделие (GFFA), който се проведе за 17-ти път успоредно с панаира в Берлин. Под мотото „Формиране на устойчива биоикономика“ около 2000 експерти обсъдиха важни теми, касаещи бъдещето на световното земеделие и хранителната индустрия по време на международната конференция. Основен акцент беше поставен на Берлинската конференция на министрите на земеделието с участието на представители от 63 държави.

В заключителната декларация министрите потвърдиха своите ангажименти към Парижкото споразумение за климата и Конвенцията за биологичното разнообразие.

Доволни участници и посетители

Според ранните резултати от проучване, направено сред посетителите, над 90 процента от участниците определят посещението си на панаира като (много) успешно и биха го препоръчали на свои близки и познати. Също толкова гости изразиха възхищение от разнообразието на предлаганите продукти.

Обратната връзка от изложителите е също положителна – според предварителни данни от проучване, 9 от 10 респонденти планират участие и през 2026 г. В допълнение, „Зелена седмица“ е оценена високо, като прибл. 90 процента от изложителите потвърдиха, че основните цели на панаира – „представяне на компанията/подобряване на имиджа“ и „информираност на крайния потребител“, са били реализирани.

В същото време над 4 от 5 анкетирани изложители смятат „Зелена седмица“ за (много) подходящо място за тестване на нови продукти пред потребителите.

БТА припомня, че тази година България участваше в международния форум за 34-ти път с национален щанд, в който на площ от 143 кв. м бяха представени стоки от 14 български производители.

През 2026 г. „Зелена седмица“ ще отпразнува своята 100-годишнина

От 16 до 25 януари 2026 г. ще се проведе 90-то издание на „Зелена седмица Берлин“. Това ще отбележи 100 години от основаването на панаира.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук