Швейцарският производител на аромати „Живодан“ (Givaudan) обяви днес, че планира да инвестира 215 милиона долара (185 милиона евро) в построяването на нов завод в САЩ, съобщава Франс прес.
Заводът, който ще се разположи в Рединг, близо до Синсинати в щата Охайо, има за цел да укрепи присъствието на компанията в Северна Америка, където в момента притежава 17 локации, обслужващи хранителната индустрия в САЩ и Канада, пише в прессъобщение на „Живодан“.
„Тази нова фабрика представлява най-мащабната ни инвестиция в САЩ от дълго време, което подчертава важността на този пазар за нас“, каза Жил Андриe, главен изпълнителен директор на компанията, цитиран в съобщението.
Чрез налагане на мита администрацията на Доналд Тръмп се опитва да насърчи бизнеса да построи заводи и да премести производствените си мощности в страната, напомня АФП.
В дългосрочен план се планира да бъдат създадени около 300 нови работни места, уточнява компанията. Заводът ще заема площ от 24 000 квадратни метра, с допълнителни 100 000 квадратни метра предвидени за разширение. Строителството ще отнеме около 18 месеца.
Северна Америка е „развиващ се пазар“ и предлага „значителни възможности за растеж“ за компанията, казва Арбен Хасанай, анализатор в инвестиционната компания „Вонтобел“ (Vontobel).
Операциите на „Живодан“ са разделени между подразделение, работещо в сферата на парфюмите, което включва фини парфюмерийни аромати, съставки за козметика и аромати за хигиенни изделия, както и дружество, специализирано в аромати за хранително-вкусовата промишленост.
През миналата година групата, базирана в Женева, е генерирала 23% от продажбите си в Северна Америка, където се конкурира с американската компания „Интершешънъл Флейвърс енд Фрегрънтис“ (International Flavors & Fragrances – IFF).
Швейцарската компания е насрочила да оповести данните за продажбите през първите девет месеца на годината на 14 октомври. Общият оборот за 2024 г. е прогнозен на 7,4 милиарда швейцарски франка (7,9 милиарда евро по текущи валутни курсове).
„Живодан“ е сред утвърдените швейцарски компании в САЩ, но разчита на богат асортимент от натурални съставки, като ванилия, които трябва да бъдат вносни.
При представяне на резултатите за първата половина на годината, компанията съобщи, че е увеличила цените, за да компенсира очакваното увеличение на разходите вследствие на наложените мита за внос от САЩ.




