Българските държавни железници се нуждаят от 849 млн. лв., за да платят дълговете си и да започнат реформи през периода 2015-2022г.

„БДЖ се нуждае спешно от парите от концесията на Летище „София”, за да продължи да съществува”, каза изпълнителният директор на железниците Владимир Владимиров.

Според него, забавянето на концесията на летището, оскъпява реформите в железопътния сектор. Към момента дълговете на компанията възлизат на 849  млн. лв.

Железопътният превозвач отчете 67 млн. загуби, от които 25 млн. лв. са дело на „Товарни превози”, а 11 млн. лв. – „Пътнически превози”.

Част от проблемите на БДЖ са:

  • подвижният състав е на средна възраст 40 години
  • засилване конкуренцията при железопътния превоз на товари – 8 частни фирми заемат голяма част от пазарния дял
  • недостига на 1133 вагона
  • 32 млн. лв. задължения към гръцките, сръбските и македонските железници
  • лошите условия на труд в цеховете и складовете, както и остарелите съоръжения
  • 29 съдебни дела, на обща стойност 256 млн. лв.
  • остаряла инфраструктура, по която максималната скорост достига 50 км/ч.

Концесията на Летище „София” ще осигури 420 млн. лв., от които 210 млн. ще отидат за закупуването на 15 нови електрически влака и по 35 млн. за 6 години от капиталовия трансфер.

Тези мерки са част от плана на БДЖ за 2015 – 2022 г., както и от бизнес плановете за 2017 г. на отделните дружества в компанията.

До 2022, БДЖ планира да инвестира:

  • 268 млн. лв. за възстановяване и модернизация на вагоните
  • 5-10 млн. лв. за подобряване на условията на труд
  • 5-10 млн. лв. за нови информационни технологии
  • 2 млн. лв. за обучения
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук