Комисията за регулиране на съобщенията проверява кабелен оператор, разпратил съобщения за бъдещо таксуване на непоискана услуга. За отказ се изисквало изпращането на ЕГН.
Кабелният оператор изпратил текстови съобщения до свои клиенти, че им се предоставя безплатно гледане на спортен канал до края на месеца, а след това ще дължат по 1,99 лв. В съобщението пишело още, че ако клиентът не желае услугата, трябва да отговори с текст „СТОП“ и да изпрати ЕГН на същия номер. От Комисията за регулиране на съобщенията казаха, че са запознати със случая. Председателят ѝ Веселин Божков коментира пред БНР, че е казусът съдържа няколко вида нарушения: първо – предлага се непоискана услуга. Второ – прилага се принципът на мълчаливото съгласие, а не на изричното потвърждение и желанието на даден абонат да ползва даден вид услуга. Третото нарушение е, че по най-безпардонен начин се иска ЕГН.
Коректното поведение на оператора е да спре излъчването на дадената услуга след безплатен период и да даде указания на абонатите си, които желаят да плащат и да получават услугата. Тоест, ако вие предлагате и рекламирате дадена услуга, след това се обявява, че се спира тази промоция и тези, които харесват дадената промоция и дадената услуга изрично изразяват своята воля да я ползват. Тук нещата са обърнати на 180 градуса! Предлага ти се нещо, което не искаш, и след дадения срок, който в конкретния случай беше 31-ви март, се счита, че вие ставате вече абонат, без да сте го поискали, и започват вече да ви удържат по 1,99 лв.- коментира Божков.