Компанията „Уеймо” (Waymo) – бившата „Гугъл Кар” (Google Car), част от „Алфабет” (Alphabet), подаде жалба срещу „Юбер” (Uber).
„Уеймо” е част от американския интернет гигант, насочена към развитие на технологията на самоуправляващите се автомобили. Жалбата, за кражба на технология, засяга дъщерната на „Юбер” компания „Отто” (Otto) за самоуправляващи се камиони.
Според цитирания от „Франс прес” документ „Отто” и „Юбер” са взели интелектуална собственост от „Уеймо”, за да си спестят риска, времето и разходите, свързани с независимото развитие на собствените им технологии”. Жалбата е подадена в съд в Сан Франциско.
„В крайна сметка, тази пресметната кражба носи над половин милиард долара на служителите на „Отто” и дава възможност на „Юбер” да съживи блокирана програма, като всичко е за сметка на „Уеймо”, се казва още в жалбата.
„Уеймп”съди „Отто” и „Юбер” за кражба на търговски тайни и за нарушаване на патент.
Компанията иска процес със съдебни заседатели, за да им забрани да използват тези технологии. „Уеймо” иска и обезщетение за неуточнена сума.
Спорът се отнася по-специално до така наречените лазерни сензори „Лидар” (Lidar), които позволяват на автомобила да „види“ автомобили, пешеходци или други препятствия около себе си и в която „Уеймо” твърди, че е инвестирала „десетки милиони долари и десетки хиляди часове инженерингова дейност“.
Според „Уеймо” те са разкрили тайната история, след като случайно са попаднали сред получателите на имейл, изпратен от подизпълнител. Според жалбата, той съдържал прикачен файл с електрическите схеми, отпечатани за „Юбер”, които „поразително приличат на собствените им строго поверителни проекти“.
Антъни Левандовски, който сега ръководи усилията на „Юбер” в самоуправляващите се автомобили, е работил до началото на 2016 по проекта на колите без водач на интернет гиганта, преди да основе свой собствен стартъп – Отто, който работи върху софтуера за управление на товарни автомобили и бързо бе купен от „Юбер”.
Според „Уеймо” има доказателства, че Антъни Левандовски незаконно е изтеглил, преди да напусне, над 14 хиляди поверителни документа, и че други служители на компанията са направили същото, преди да се присъединят към него в новото му предприятие.