Товарна композиция от 9 вагона и една цистерна с газ дерайлира тази нощ на 200 метра от жп спирката на варненското село Боряна. При инцидента няма пострадали, предава „Дарик”.

Влаковата композиция е пътувала от Русе към Долно Езерово. От релсовия път за кратко е излязла цистерната. Двамата машинисти успели да я върнат върху релсите и да възстановят движението на композицията. В Карнобат цистерната е отделена от влака. Останалите 9 вагона са продължили към Долно Езерово, за където е предназначен товарът им, а локомотивът е прикачен на друга композиция и е отпътувал за Пирдоп, уточняват от прокуратурата.

Отсечката от релсовия път – 200 метра преди село Боряна – до 4 км преди село Комунари, е повредена вследствие на инцидента. По предварителни данни, щети има и по 3-те входни стрелки на гара Комунари.

По случая е образувано досъдебно производство, което се ръководи от Районната прокуратура в Провадия. На място се извършват следствени действия, , работи и комисия за изясняване на щетите по линията.

От пресцентъра на Национална компания „Железопътна инфраструктура” съобщиха, не е имало опасност от излизане на композицията и изтичане на газ. От там допълват, че движението в междугарието Дългопол – Комунари по маршрут 2 е преустановено и влаковете могат да използват само път 1.

Последният сериозен инцидент, при който влак дерайлира беше на 10 декември. Товарната композиция, превозваща пропилен и пропан-бутан, дерайлира на гарата в Хитрино в сутрешните часове. Поради теч от една от цистерните на газ, който се е възпламенил, пожар взе седем жертви, близо 30 души бяха ранени, а десетки къщи, погълнати от пламъците, изцяло или частично разрушени. Прокуратурата още разследва причините за инцидента. От държавното обвинение работят по три версии – нарушени правила при управлението товарния влак, техническа неизправност на вагоните или – на жп инфраструктурата. Няма доказателства за умишлен взрив или терористичен акт при, категорични са разследващите. Експертите твърдят, че най-вероятната причина за експлозията е човешка грешка. Фирмата превозвач „Булмаркет” също води разследване с външни експерти, според което дни преди инцидента на гарата в Хитрино е имало проблем с разхлабена стрелка. Единият машинист беше пуснат под гаранция, а другия остана без обвинение.

През 2016г. имаше още един инцидент – на 23 януари. Осем вагона се обърнаха на гара „Дупница”. При инцидента няма пострадали. Разследващите смятат, че композицията е навлязла с висока скорост.

През 2015 обаче дерайлиралите влакове бяха повече. На 12 август, последният 16-ти вагон от товарна композиция дерайлира във входните стрелки на гара „Юнак”, Варненско. Влакът е бил натоварен с цимент.

Дизеловата мотриса на пътническия влак от Троян за Левски се удари в паднала скална маса в участъка между спирките Абланица и Хлевене на 17 март 2015г. Вследствие на удара мотрисата е излязла от релсите с едната си коловоз.

Няколко дни по-рано локомотивът на бързия влак от Варна за София дерайлира след удар от скална маса между гарите Мездра-юг и Зверино. През същата седмица, на 6 март, в междугарието Долене – Варвара дерайлира локомотивът на пътнически влак от Добринище за Септември. Влакът се ударил в скална маса, паднала на релсите. За щастие няма пострадали.

Локомотивът и двата вагона на пътническия влак София – Карлово дерайлира във входните стрелки на гара Стряма на 1 февруари.

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук