Всеки ден виждаме емблеми на известни фирми, но рядко се замисляме за произхода или значението им.
Представяме ви 9 истории, които ще разкрият тайни на известни лога.
Apple
Легендата разказва, че логото на Apple е посветено на Алън Тюринг, който сложи край на живота си, като отпахал отровна ябълка. Всъщност всичко е много по-просто: дизайнерът Роб Яноф казва, че е направил нахапаната ябълка, да покаже точните й размери. Защото по думите му, цялата ябълка може лесно да се обърка с други кръгли плодове.
Ferrari
Мнозина смятат, че логото на Ферари символизира конски сили, но това не е вярно. В биографията си Енцо Ферари споменава, че силуетът на коня първоначално е бил нарисуван върху самолета на италианския асо-пилот Франческо Барака. Емблемата е дадена на Енцо от майката на Франческо след победата му в надпреварата, а по-късно се превръща в известния символ.
Wikipedia
Не е изненадващо, че емблемата на световната енциклопедия е Земята. Пъзеловите парчета, от които се състои, са символ на многоезичието, така че всеки от тях е обозначен с букви от различни езици. Взети заедно, те правят думата „уикипедия”, докато липсващите парчета показват, че енциклопедията не е завършена и непрекъснато се обновява и допълва с нова информация.
Android
Графичната дизайнерка Ирина Блок и нейният екип получили задачата да създадат лого, което да включва робот и да бъде лесно разпознаваемо. Странно, както изглежда, вдъхновението идва от символите, които обикновено сме свикнали да виждаме на вратите на обществените тоалетни.
МcDonald’s
През 1962г., наетият от McDonald’s психолог Луис Ческин, предлага да замени логото на Speedee The Cook със златни извивки, като направи буквата „М”. Според него, точната форма на буквата прилича на женски гърди, които подсъзнателно предизвикват апетит и напомнят на хората за щастливото им детство.
Lacoste
Жан Рене Лакост е световноизвестен тенисист от Франция от 1920-те и 1930-те години. През 1923г. Рене Лакосте се разхождал по улицата с капитана на своя екип Алън Мур и забелязал куфарче от крокодилска в една от витрините. Лакост и Мур направили залог, че ако Рене спечели следващата игра, Алън ще му купи този куфар. Лакуст загубил, но журналист чул за тази история и написал материал за тенисист, който не беше спечелил играта, но „се борил като крокодил”. Така Лакосте получава прякора си, а по-късно и компанията получава и емблемата на това влечуго.
BMW
Слуховете показват, че логото на BMW символизира перка на самолет и дори някои служители на компанията споделят това мнение. Нещата обаче както винаги са много по-прости – синьото и бялото са избрани да представят цветовете на Бавария.
Nike
Едно от най-разпознаващите лога в света всъщност е едно от най-евтините. Логото на спортната марка „Найк”струва само 35 долара. Това е сумата, която Фил Найт, собственикът на компанията, е платил студентката Каролин Дейвидсън за работата й през 1971г. и той дори не е бил доволен от резултата отначало. Емблемата обаче бързо набира популярност, а редица хора я свързват с свързва с крило на Найки – богинята на победата.
Starbucks
Малко знаят за това, но логото на Starbucks е русалка, която държи две от опашните си перки. Тази емблема е вдъхновена от мита за феята Мелосин – женска риба с две опашки, която се омъжва за смъртен мъж. През 1971г. цялата картина на русалката може да се види на чашите за кафе на компанията, но по-късно тя е цензурирана.
А това определено не е начинът, по който The Metro Goldwyn Mayer lion изработват логото си
Това определено НЕ Е начинът, по който Metro Goldwyn Mayer създадоха известното си лого. Малцина знаят, че всъщност MGM Studios през 1917г. са имали 7 различни лъва, използвани за тази цел. Те са били правилно опитомени и обучени да реват при определен сигнал. Що се отнася до картината, която в момента е се върти в интернет пространството – това е шега, разбира се. На снимката в лято просто подготвят лъв за магнитен резонанс. Така че, не вярвайте на всичко, което виждате.
За още любопитни материали харесайте нашата ФЕЙСБУК страница – ДЕБАТИ