БСП, начело с лидера Корнелия Нинова, внесоха второ писмо до Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) с искане за анализ на състоянието на пътните настилки у нас.
Социалистите искат АПИ да разреши взимането на проби от 46 конкретни точки на пътни участъци, построени или ремонтирани през последните пет години.
Те са от магистралите „Тракия“, „Хемус“, „Марица“ и „Струма“, както и от път 1-1 (Видин-Кулата) и околовръстното шосе на София.
„Продължаваме нашата битка, за да видим каква е истината с пътната настилка“, заяви говорителят на ПГ на БСП Елена Йончева.
БСП настоява анализът да бъде извършен от лицензирана европейска лаборатория, а той трябва да покаже няколко неща – как е изпълнена дебелината на настилката във всеки слой, какво е количеството конкретните слоеве, какви са рецептите на асфалтовите смески, използвани ли са неподходящи материали и дали пътят е равен.
„Техническата експертиза ще покаже дали пътищата, които се строят и ремонтират в България през последните 5 години са безопасни за българските граждани. Става въпрос за нивото на сцепление, образуване на коловози, отводняването и дали са използвани системи за безопасност“, обясни още Елена Йончева.
От своя страна лидерът на БСП Корнелия Нинова посочи, че от партията са влезли в контакт с общо 7 европейски лаборатории от 7 различни страни.
От левицата за пореден път хвърлиха обвинение към управляващите, че на строителните фирми им се налага да връщат към тях около 40% от стойността на пътната настилка, което им пречи да строят добри пътища.
От АПИ обявиха, че не се притесняват от никакви проверки от когото и да било.
„Що се касае за 4-те процента, това са абсурдни твърдения. Ние, на базата на официални данни от европейски колеги – АПИ и строителите строят на най-ниски цени“, заяви инж. Дончо Атанасов, член на АС на агенцията.
Той призова парламентарната група на БСП за излъчи пътни експерти, които да участват в работна група, в рамките на която темата да бъде обсъдена.