Фейсбук, акаунта

Компания „Фейсбук” съобщи, че въвежда по-строги правила за политическа реклама в Европейския съюз, за да се предотврати чужда намеса в предстоящите избори за Европейски парламент, предадоха световните агенции.

„За да се предотвратят злоупотреби и намеса, всички рекламодатели от ЕС ще трябва да имат разрешение в страната си да представят реклами, свързани с изборите за Eвропарламента“, заяви вицепрезидентът на компанията Ричард Алън.

„Фейсбук” се надява допълнителните проверки на самоличността и местоположението да създадат „реална бариера пред всеки, който възнамерява да използва нашите реклами за външна намеса в изборите в дадена страна“, отбеляза Алън.

Подобни мерки бяха въведени в последните месеци за изборите в Индонезия и Канада.

Европейските избори ще се състоят в периода между 23 и 26 май.

Новите ограничения ще се отнасят до съдържание, свързано с предизборната кампания на политици или политически партии, както и за политически реклами, които целят да агитират или разубедят хората да гласуват.

Правилата целят увеличаване на прозрачността, като изискват всеки рекламодател, публикуващ политическо съдържание, да разкрива самоличността си, а потребителите ще имат достъп до тази информация, като натиснат бутон „Платено от“.

Данните за тези реклами ще се съхраняват в общодостъпна онлайн библиотека за срок от 7 години.

„Фейсбук” е подложен на натиск да увеличи прозрачността и проверките в платформата си след руската пропаганда, опитала се да повлияе на президентските избори в САЩ през 2016 г.
Компанията планира през юни повечето от тези мерки да обхваща целия свят.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук