Шефът на „Фолксваген” Дийс търгува с Ердоган, пише немският вестник „Билд”.
Според коментара на вестника много немци не пътуват в Турция заради президента Ердоган.
„Немци лежат в затвора. Заради Ердоган. А сега „Фолксваген” иска да построи завод в Турция? Ердоган, турският деспот, който седи в дворец от 1000 стаи, затваря опозиционни фигури, заплашва пресата и съдебната система?“.
- Според най-тиражния вестник в Германия фактите са следните:
- Месеци наред се спекулира къде концернът „Фолксваген” (650 000 работници) иска да построи още един завод.
- Претовареният завод на Skoda в Чехия ще бъде облекчен, там ще се произвежда бестселърите Superb и Passat.
- Ще бъдат създадени 2000 работни места.
- Инвестиция: висока трицифрена милионна сума.
Решението ще се вземе от Надзорния съвет в края на месеца, като България и Турция са в надпреварата. „Билд” пише, че в България емоциите кипят.
„Носят се слухове, че решението е взето, а „Фолксваген” по-скоро ще „прибере“ по-високите субсидии в Турция. Освен това също се твърди, че бившият канцлер и приятел на Путин Герхард Шрьодер най-малкото е „дърпал“ конците”, пише „Билд”.
Какво казва „Фолксваген”? Официално нищо, твърди „Билд”.
Според информация на вестника, в борда на „Фолксваген” се говори много за решение в полза на Турция с местоположение в района на пристанищния град Измир.
„Аргументите на VW: Хиляди немски компании работят в Турция от десетилетия, включително практически всички доставчици. Над 250 000 души са заети в турската автомобилна индустрия за автомобилно оборудване, има квалифицирани работници и инженери, добра инфраструктура“.
Според „Билд” деликатният характер на плановете е бил обект на интензивни дебати в концерна, а главният изпълнителен директор Херберт Дийс – за когото се твърди, че лично се е срещал с Ердоган в хода на преговорите – е активирал кабинета на канцлера.
Оттам имало зелена светлина за всяко решение, което ще обвърже Турция по-близо с Европа и НАТО. А завод на „Фолксваген” е толкова силен сигнал.
В концерна случаят с Турция се украсява, заключава „Билд” и се позовава на мениджър от концерна, според който: „Такова едно решение е за 40 години, дори Ердоган да не управлява дълго.“