Компанията Фейсбук е подписала договор с доставчиците на новини и развлекателни шоу програми Vox MEdia, BuzzFeed, ATTN, Group Nine Media. Целта е, да бъде разработена нова видео услуга в онлайн платформата, която ще съдържа дълго и кратко видео съдържание, с включено прекъсване между отделните елементи за реклама.
Фейсбук планира две нива на новите видео развлечения. За по-дългите продукции от 30 минути, социалната мрежа ще плаща около 250 000 долара, за видео сериите от между 5 и 10 минути – само до 35 000 долара. За сметка на това тези доставчици на съдържание ще получат 55% от рекламните приходи, пояснява „Ройтерс”, позовавайки се на източници, които са пожелали да останат анонимни.
Стремежът на социалната медия е да придобие и лицензира оригинално видео съдържание, с което да се превърне в конкурент на най-големите в момента видеоплатформи YouTube и Snapchat, както и на традиционните телевизионни мрежи.
Очакваше се, че гигантът Фейсбук ще пусне новата си услуга още през месец юни, но според различни медийни спекулации стартът ще се забави с няколко месеца.