Комисията по транспорт на Европейския парламент одобри реформата на сектора на автомобилния транспорт, пише официалния сайт на Европарламента.
В по-ранно гласуване комисията не позволи законопроектът да бъде допълван, което искаха България, прибалтийските републики, Румъния, Полша, Малта и Кипър.
Без промени
В официалното изявление пише:
„Потвърждавайки решението си от януари, комисията по транспорт и туризъм на ЕП подкрепи на второ четене трите досиета от пакета за социално законодателство и достъп до пазара. Предложенията на докладчиците бяха приети без изменения с:
30 гласа „за“, 19 гласа „против“ и 0 гласа „въздържал се“ за правилата за командироването на шофьорите.
33 гласа „за“, 15 гласа „против“ и 1 гласа „въздържал се“ за правилата за периодите за почивки
33 гласа „за“, 16 гласа „против“ и 0 гласа „въздържал се“ за правилата за достъп до пазара и каботаж.“
Законът влиза в сила, въпреки възраженията на България
Гласуваното днес не означава, че новият закон влиза в сила под формата, която България и останалите 8 държави не одобряват.
Целият Парламент ще гласува реформата по време на юлската пленарна сесия. Новите правила ще се считат за одобрени, ако не бъдат гласувани изменения с абсолютно мнозинство на пленарната сесия (т.е. с поне 353 гласа).
Какво гласят правилата
Правилата за командироване ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на правния акт. Правилата относно времето за почивки, което включва прибирането на превозвачите, ще се прилагат 20 дни след влизането в сила на акта. Правилата относно връщането на камионите и други промени в правилата за достъпа до пазара, ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на акта относно достъпа до пазара за превози на товари.