Иван Шишков
На снимката: Иван Шишков

Една трета от заложения по проект асфалт в Северната скоростна тангента в София, който трябва да е 20 сантиметра, липсва в основния асфалт. Това посочи служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков от проверка на място. „Това, което виждате в момента, е 14 сантиметра, липсва част от пътя“, допълни министърът. Проверка ще се направи и на едно от мостовите съоръжения в района на пътния участък, като ще се изследва и здравината на стоманобетонната конструкция.

„Този път най-вероятно има изключителни проблеми и с основата“, коментира министърът, предаде БТА. Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) инж. Венцислав Ангелов уточни, че ще се направят и допълнителни сондажи на участъка, за да се види какво е моментното състояние на основата на пътя в насипната част. По думите му пътят не е опасен, но има по-кратък експлоатационен период на участъка.

По думите на министъра този участък ще се нуждае от основен ремонт, който ще е за сметка на държавата. Тангентата е извън гаранция, а мостовото съоръжение все още е в гаранция.

В отговор на въпрос министърът уточни, че проверяваният днес участък е избран заради множеството кръпки по него и добави, че по сходен начин е била направена проверка и на магистрала „Марица“.

Строителството на магистралната отсечка от 17 километра беше за 220 млн. лв. по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013 г., обясниха от Агенция „Пътна инфраструктура“. На 30 декември 2015 г. премиерът тогава – Бойко Борисов, пусна в експлоатация 13 километра от Северната скоростна тангента, а на 28 април 2016 г. цялата магистрална отсечка беше пусната два месеца предсрочно.

Изпълнител на проекта е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват „Водстрой 98“, „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД и „Пътстрой Бургас“. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от обединение „СЖС Технос – СЖС България“, в което са „СЖС България“ ЕООД и „СЖС Технос С.А.“, Испания. Техният договор е за 882 000 лв. с ДДС.

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ коментира и резултатите от проверките на магистрала „Марица“, като посочи, че част от основната конструкция и асфалтовите пластове на настилката са извън нормите, аналогични са и резултатите от проба на магистрала „Хемус“ – Северен околовръстен път – гара Яна. „Преди да сме построили половината магистрали, сега трябва да ремонтираме тези, които сме построили последните седем-осем години“, коментира министър Шишков.

Той съобщи, че миналата седмица е била направена проверка на ремонта на пътя Самоков – Ихтиман, като допълни, че направеното не отговаря на никакви норми. Министърът напомни, че за тази дейност е платено по решение на НС, когато се платиха на всички ремонти на пътища без анализ на това кои са основни и кои са текущи, като специално за този път са платени 3,5 млн. лева от предишния редовен кабинет.

Още вътрешнополитически новини – четете тук.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

2 КОМЕНТАРИ

  1. Знаете ли къде отидоха камарите като плани с Пепелина до Димитровград може би в магистралите

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук