Фирмата, която осигурява комуникационна свързаност и поддръжка на информационно-комуникационните системи на Спешна помощ ще продължи да поддържа системите до избор на нов изпълнител.
Това съобщиха от Министерството на здравеопазването.
В края на миналата седмица в ресорното ведомство са получили уверение от консорциум „Електронно здравеопазване“, че фирмата, поддържаща телефон 112, ще продължи поддръжката на системите на Спешна помощ заради „високата социална значимост”.
Зам.-министър Мирослав Ненков увери, че проблем за пациентите няма да има. От Център „Спешна помощ” обаче смятат, че сериозни затруднения ще възникнат в отдалечените райони, където няма покритие на мобилните оператори.
В София спешната помощ е подсигурена тройно чрез джипиес система, която се поддържа от мобилните оператори, чрез радиостанции и чрез наземни кабели. илиалите
Миналата седмица Мирослав Ненов съобщи за евентуално преустановяване на поддръжката на комуникационната свързаност.
Повод за реакцията му беше писмо от фирмата, в което ултимативно се предупреждава за спиране на дейността по поддръжката, считано от днес.
Д-р Ненков обясни, че при хипотетично прекъсване на поддръжката няма да има забавяне на линейки, проблеми при предаване на адреси или риск за здравето и живота на пациентите, тъй като от МЗ разполагат със собствена паралелна система за свързаност.
Два месеца ще текат процедурите по обществената поръчка за поддръжка на 112, информират от Министерство на здравеопазването.